Tag: Teatr Tańca Warszawa

Spektakle taneczne, przedstawienia muzyczne i performance. Działania teatralne związane z tańcem. Taniec.

  • Kontakt improwizacja, taniec, zabawa, performance

    Kontakt improwizacja, taniec, zabawa, performance

    Festiwal Warsaw FLOW/re:action

    Warszawę opanuje kontakt improwizacja!

    Kontakt improwizacja, taniec, zabawa, performance, zmiana świadomości o możliwościach i potencjale własnego ciała oraz warsztaty pod okiem autorytetów techniki CI (czyli kontakt improwizacji) z Polski, Mołdawii, Słowenii i Finlandii. Tak wyglądać będzie
    9. edycja Międzynarodowego Festiwalu Tańca Kontakt Improwizacji – Warsaw FLOW/re:action, który odbędzie się w dniach 1-8 lipca!

    Kontakt improwizacja to jedna z najbardziej charakterystycznych odmian tańca współczesnego. To forma improwizacji ruchowej, w kontakcie z podłogą, z drugą osobą, z grupą osób, w której ciało i ruch stają się narzędziem i sposobem komunikacji.
    Warto zajrzeć w głąb siebie i uwolnić swój potencjał ruchowy, bez względu na to w jakim jest się wieku czy jaki zawód się wykonuje. Ruch powinien towarzyszyć człowiekowi każdego dnia, a taniec jest piękniejszą formą ruchu. Od 9 lat organizuję Festiwal, ponieważ pragnę chociaż przez tydzień pobudzać ludzi do ruchu, radości i spontaniczności – do życia! – mówi Paulina Święcańska, organizatorka Warsaw FLOW.

    Festiwal odbędzie się pod znakiem zabawy z tańcem i poznawania nieodkrytych dotąd możliwości własnego ciała.

    Festiwal został podzielony na trzy części – dla tancerzy profesjonalistów oraz osób, które chcą spróbować sił w tej technice tańca, a także dla publiczności – pokaz performance oraz działania site-specific. Obie grupy taneczne podczas trwania festiwalu będą spotykać się na codziennych jamach CI.

    Fotografka: Aleksandra Osowicz

    Kontakt improwizacja, taniec, zabawa, performance
    Kontakt improwizacja, taniec, zabawa, performance, Zdjęcie, autor zdjęcia: Aleksandra Osowicz

    Tegoroczna odsłona nowego trzyletniego cyklu Festiwalu Warsaw FLOW 2017-2019 nastawiona jest przede wszystkim na czynny udział warsztatowy. Intensywne warsztaty poprowadzą: Sergeye Golovnea – choreograf, tancerz-performer, współorganizator projektów performatywnych w Mołdawii, Białorusi, Gruzji i na Ukrainie oraz Jurij Konjar, który w kontakt improwizacji uczestniczy jako badacz, tancerz i nauczyciel. Sztuki site specific w przestrzeni miejskiej uczyć będzie Anna Piotrowska, która od 1996 roku stworzyła ponad 100 autorskich choreografii i przedstawień. Festiwal dedykowany jest wszystkim, bez względu na umiejętności i możliwości ruchowe. Do Warsaw Flow dołączyć można w każdej chwili. Przygotowano wiele wariantów umożliwiających uczestnictwo w festiwalu: pojedyncze warsztaty, jamy taneczne, bloki z wybranym nauczycielem lub udział w całym festiwalu.

    Podczas festiwalu realizowany będzie performance projekt z techniką CI, pod okiem Ilony Keňová – (tancerki, nauczycielki tańca współczesnego i improwizacji kontaktowej), powstanie specjalny, otwarty pokaz dla publiczności, który 8 lipca zakończy festiwal. Projekt jest przeznaczony dla tancerzy/performerów z całego świata, którzy posiadają umiejętności przede wszystkim z techniki CI, a także mają doświadczenie sceniczne.

    Wydarzenia otwarte dla publiczności:

    • 8 lipca, godz. 20:00 – pokaz kończący festiwal, przygotowany przez uczestników festiwalu, pod okiem Ilony Keňová
    U-jazdowski, ul. Jazdów 2
    Szczegółowe informacje: https://www.facebook.com/events/178625086178258/

    • Warsztat site-specific – działania work in progress w terenie
    teren warszawskiej Pragi

    Wstęp wolny

    Festiwal Warsaw FLOW/re:action odbędzie się w dniach 1-8 lipca w U-Jazdowskim,
    Studium Teatralnym oraz przestrzeni miasta m.in. na terenie warszawskiej Pragi.
    Szczegółowy program wydarzeń w ramach festiwalu: www.polandcontactfestival.com, www.facebook.com/warsawflowfestival/


    Patroni medialni:

    Radio Kampus, Taniec Polska, E-teatr, Teraz Teatr, Warsawholic, Example.pl

    Linki:

    http://www.polandcontactfestival.com/

    https://www.facebook.com/choreografka/

    www.facebook.com/warsawflowfestival/

  • Jewrope Polski Teatr Tańca

    Jewrope Polski Teatr Tańca

    Polski Teatr Tańca „Jewrope”

    Teatr Powszechny w Warszawie

    15.11.2015r. godz. 19:00
    Koprodukcja Polskiego Teatru Tańca z kolektywem bodytalk (więcej…)

  • You KANT Dance – w ramach Warszawskiej NOCY Tańca 2013

    You KANT Dance – w ramach Warszawskiej NOCY Tańca 2013

    „You KANT Dance”
    w ramach Warszawskiej NOCY Tańca 2013

    We wrześniu rozpoczął się eksperyment filozoficzno-taneczny pt. „You KANT Dance”. Autorem projektu jest doktor filozofii Tomasz Mazur. Od strony choreograficznej wspiera go choreografka , tancerka i performerka Magdalena Przybysz. Do projektu zostało wybranych w drodze przesłuchania kilkunastu performerów, zarówno tancerzy, aktorów, performerów, jak i amatorów – ludzi w różnym wieku i o różnorodnym wykształceniu, również z niepełnosprawnościami fizycznymi. Celem projektu jest zbadanie przestrzeni między ciałem a umysłem poprzez próbę przełożenia na układ choreograficzny „Krytyki czystego rozumu” Immanuela Kanta. Projekt jest realizowany metodą laboratorium – obecnie trwają prace nad projektem. Będzie on zakończony pokazem pracy, który odbędzie się 29 listopada 2013 r. w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w ramach Warszawskiej Nocy Tańca.

    „Kultura zachodnia funkcjonuje w osobliwym rozdwojeniu na ciało i umysł. Większość z nas unika mieszania ze sobą doświadczeń cielesnych i umysłowych. Najbardziej reprezentatywnym przykładem takiej postawy w historii filozofii nowożytnej jest niemiecki filozof Immanuel Kant: w swojej filozofii podlega regułom czystego rozumu, w życiu codziennym podporządkowuje się żelaznemu rygorowi wynikającemu z jego kondycji fizycznej”. – Tomasz Mazur

    TOMASZ MAZUR – DR FILOZOFII

    Jest absolwentem Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Filozofii UW, w zakładzie Filozofii Religii. Akademicko zajmuje się głównie aksjologią, dydaktyką filozofii i stoicyzmem. Opublikował cztery książki, Zbawienie przez filozofię. Interpretacja twórczości Henryka Elzenberga (2003), Kapryśni bogowie Sokratesa. Człowiek i świat wartości w tradycji filozofii zachodniej (2008), Kamyk filozoficzny − Nowożytność. Podręcznik filozofii do szkół ponadgimnazjalnych. (2010) oraz Podręcznik nieudanej egzystencji (2013). W roku 2009 założył nieformalne Centrum Praktyki Stoickiej, w ramach którego organizuje warsztaty, konsultacje, spotkania i happeningi filozoficzne. Chętnie angażuje się w różne niekonwencjonalne formy popularyzacji filozofii.

    MAGDALENA PRZYBYSZ – CHOREOGRAFKA

    W latach 2006-2009 tancerka Eksperymentalnego Studio Tańca Iwony Olszowskiej w Krakowie. W roku 2009 rozpoczęła swoją niezależną drogę choreografki tworząc projekty interdyscyplinarne łączące sztukę ruchu, dźwięku i obrazu. Laureatka Solo Projekt w Starym Browarze (2009), programu Scena dla Tańca IMiT (2012), stypendium twórczego  Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2013). Jest także absolwentką Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie. Najbliższe jest jej podejście grunge-owego filozofa Kurta Cobaina, który w jednej ze swoich piosenek napisał: „Wszystko to co wiemy, stanowi to, kim jesteśmy”.

    You KANT Dance

    Pokaz pracy: 29 listopada 2013, godz. 19:00
    Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Sala Laboratorium
    Koncepcja: Tomasz Mazur
    Choreografia: Magdalena Przybysz
    Performerzy: Olga Bosowa, Aleksandra Bożek-Muszyńska, Patrycja Bączek, Joanna Krzyżewska, Paweł Kulesza, Anna Kwaśniak, Magdalena Niernsee, Paweł Puchalski, Katarzyna Szczepanek, Magdalena Talewicz, Hana Umeda, Emilia Zagrodzka
    Foto: Marta Ankiersztejn
    Menadżer Produkcji: Agata Życzkowska
    Producent: Fundacja Ciało/Umysł

    Bilety 10 zł, rezerwacja – rezerwacja@cialoumysl.pl
    Bilety do odbioru na godzinę przed spektaklem w CSW

    więcej info:
    www.cialoumysl.pl

    Organizator: Fundacja Ciało/Umysł
    Partner: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

    WST realizowana jest w ramach przyznanej 3-letniej dotacji Miasta st. Warszawa oraz dotacji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
    Koordynator projektu: Agata Życzkowska

    Galeria fotografii

     

    fotografia Marta Ankiersztejn fotografia Marta Ankiersztejn You Kant Dance fotografia Marta Ankiersztejn You Kant Dance fotografia Marta Ankiersztejn You Kant Dance fotografia Marta Ankiersztejn You Kant Dance

  • I edycja Międzynarodowego Festiwalu UNITED SOLO EUROPE

    I edycja Międzynarodowego Festiwalu UNITED SOLO EUROPE

    Regina Advento gwiazda Teatru Tańca Piny Bausch na UNITED SOLO EUROPE
    Sezon teatralny 2013/2014 w Teatrze Syrena zainauguruje I edycja Międzynarodowego Festiwalu UNITED SOLO EUROPE! Wielką atrakcją wydarzenia będzie występ artystki należącej do legendarnego Teatru Tańca Piny Bausch. Solowy projekt tancerki to wyraz jej kreatywności, fantazji i wolności artystycznej, ale jest to także bardzo osobista opowieść, sięgająca do brazylijskich korzeni artystki.
    UNITED SOLO EUROPE to niezwykłe spotkanie różnorodnych artystów z całego świata połączonych ideą teatru jednego aktora. Festiwal słynie z prezentacji wielu różnorodnych form teatralnych – jest tu miejsce i dla teatru lalek i teatru tańca, spektakli multimedialnych, z wykorzystaniem improwizacji, stand-up, iluzji, a także teatru dramatycznego realizującego komedie i tragedie. Celem festiwalu jest nie tylko przedstawienie szerokiej publiczności wybitnych monodramów, ale także odkrywanie oryginalnych scenariuszy, wymiana myśli i próba zjednoczenia wszystkich twórców i widzów zgodnie z przewodnią myślą:

    Nowojorska edycja UNITED SOLO THEATRE FESTIVAL zyskała uznanie i stała się cenionym na świecie festiwalem monodramu. Ponadto nasze spotkanie z monodramem połączone będzie z warsztatami prowadzonymi przez artystów.
    W europejskiej edycji United Solo zaprezentujemy najlepsze spektakle poprzednich festiwali.
    United Solo Europe jest festiwalem współfinansowanym przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

    Zakup biletów i karnetów:
    • bilety na spektakle grane 12-14 września 2013 w cenie 50,00 zł
    • bilety na spektakl Reginy Advento grane 15 września 2013 w cenie 100,00- zł
    • karnety na festiwal obejmujące spektakle bez Reginy Advento w cenie 200,00 zł
    Bilety oraz karnety można nabyć w kasie Teatru Syrena

    PROGRAM FESTIWALU UNITED SOLO EUROPE

    12 września 2013 godzina 20:00, cena biletu 50,00 zł
    Anthony Nikolchev „The Echoes Off The Walls Underground Are Louder Than Your Footsteps Above Me”
    przedstawienie zainspirowane techniką Grotowskiego

    13 września 2013 godzina 18:00 cena biletu 50,00 zł
    Ewa Kasprzyk „Patty Diphusa”
    postać stworzona przez Pedro Almodóvara

    13 września 2013 godzina 20:00 cena biletu 50,00 zł
    Herbert Kaluza ”Historia mojego gołębnika”
    przedstawienie w czterech językach

    14 września 2013 godzina 18:00 cena biletu 50,00 zł
    Mark Gindick „Wing-Man”
    komik prezentowany w amerykańskiej telewizji PBS

    14 września 2013 godzina 20:00 cena biletu 50,00 zł
    Bill Bowers ”It Goes Without Saying”
    w duchu Marcela Marceau

    15 września 2013 godzina 18:00 cena biletu 100,00 zł
    Regina Advento „Dreamlines”
    stworzone przez aktorkę Teatru Tańca Piny Bausch

    WARSZTATY AKTORSKIE UNITED SOLO EUROPE

    W trakcie trwania festiwalu odbywać się będą warsztaty aktorskie prowadzone przez laureatów UNITED SOLO. Zajęcia w grupach trzydziestoosobowych będą realizowane w salach prób Teatru Syrena.
    Program warsztatów:
    13 września 2013 godzina 12:00-15:00
    Anthony Nikolchev
    cena warsztatów 200,00 zł
    14 września 2013 godzina 10:00-13:00
    Bill Bowers
    Cena warsztatów 200,00 zł
    14 września 2013 godzina 14:00-17:00
    Ewa Kasprzyk
    Cena warsztatów 200,00 zł
    15 września 2013 godzina 12:00-15:00
    Mark Gindick
    Cena warsztatów 200,00 zł

     

    Więcej informacji: WWW.teatrsyrena.pl oraz http://unitedsolo.eu/europe/pl/

    Plakat promujący wydarzenie

    festiwal teatralny

  • Czekając trawnika / Gigi Mangia

    Czekając trawnika / Gigi Mangia

    Czekając trawnika
    piotrowska & federowicz & bożek
    Gigi Mangia
    piotrowska

    Zapraszamy na dwie premiery kończące warszawski sezon 2012/2013. Piotrowska zagra swoje ostatnie solo pt.: „Gigi Mangia” i przedstawienie „Czekając trawnika” zrealizowane na trzy: federowicz & bożek & piotrowską.

    godz. 20.00 / C Z E K A J Ą C T R A W N I K A
    godz. 21.00 / Gigi Mangia

    premiera: 24 czerwca 2013, Teatr Druga Strefa w Warszawie

    produkcja: eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa
    koprodukcja: Teatr Druga Strefa
    przedstawienie sfinansowane ze środków Miasta Stołecznego Warszawa Dzielnicy Mokotów w ramach projektu „mufmi przedstawia”
    gospodarz wydarzenia: mufmi teatr tańca
    wstęp wolny

    C Z E K A J Ą C
    T R A W N I K A
    piotrowska & federowicz & bożek

    koncepcja reżyseria: Anna Piotrowska
    tekst: Anna Piotrowska, Joanna Żurawska-Federowicz, Łukasz Pawłowski
    kreacja i wykonanie: Joanna Żurawska-Federowicz, Aleksandra Bożek-Muszyńska, Anna Piotrowska
    muzyka: Michał Mackiewicz
    kostiumy: Justyna Spaleniak

    Czekanie na deszcz, czekanie na trawę, na podmuch, który przeniesie moje życie w coś, co się nazywa codziennością. Codziennie przychodzę i codziennie patrzę, jak rośnie duma mego serca. MOJA TRAWA. Jak podzielić jeden deszcz na trzy trawy? Jak próbować, jak próbować osiągnąć swój cel. Satysfakcja gwarantowana w czasach bezrobocia. Integracja starego budownictwa z nowym wymiarem architektury współcześnie przylegającej do betonowego niezrozumienia i zafascynowanej pieśni gołębia zakopanego w moim ogródku, na mojej trawie. Donikąd się spieszę, w czasie trwam, z czasem nie biegam. Generalnie nie biegamy razem. Ja tutaj stoję i czekam. Bez fajerwerków, bez gwałtownych zmian. W sumie nuda.

    GiGi Mangia

    koncepcja, choreografia, taniec: Anna Piotrowska
    muzyka: Anna Piotrowska & Marcin Pyciak
    wywiad i głos: Giuseppa Scalisi
    kostium: Anna Piotrowska & Justyna Spaleniak
    prapremiera: 31 maja 2013, Solo Dance Contest, Gdańsk, Klub ŻAK
    premiera: 24 czerwca 2013, Teatr Druga Strefa w Warszawie

    (nie)autobiograficzny punkt odniesienia bohatera przyszłości… imię GiGi, nazwisko Mangia…
    obcy teren… tam prawdopodobnie umrze i będzie leżeć w grobie ze swoim ukochanym.

    kontakt:
    Anna Piotrowska / eferte@eferte.pl / www.eferte.pl / tel. 0 606 877 606

    A R T Y Ś C I:

    ANNA PIOTROWSKA
    Tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995 r. , teatr działa przy Klubie DGW). Stworzyła blisko 70 autorskich choreografii i przedstawień.
    Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek.(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in.  Laureatka „SoloDuo Dance Festival” (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 – Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz – główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2012). Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz.
    Zrealizowała dwie autorskie produkcje dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu pt.: „farfalla” i „6 x 9” . Realizacja ruchu w teatrze lalek K3 z Białegostoku. Gość programu APAP, advancing performing arts project, w ramach tego programu powstało solowe przedstawienie „Look 4 faces” wystawiane w Bytomiu, Warszawie, Berlinie i Brukseli.
    Od 2008 r. regularnie współpracuje ze Śląskim Teatrem Tańca. Od czterech lat jest pedagogiem w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, gdzie wykłada: formy teatru tańca i struktury choreograficzne, improwizacje, sceny improwizowane i taniec współczesny.
    Zrealizowała kilka przedstawień międzynarodowych: „Walk_2_corner”, „HUG” (Węgry), „Laka la Mnija in the field of half of sth”, „Cold Fish” (Norwegia), „CoCo_Klimt” (Słowacja), „or Clitoris Landscape (close to gate No. 5)” (Włochy).

    JOANNA ŻURAWSKA-FEDEROWICZ
    Urodzona w 1970 w Toruniu. Aktorka, absolwentka krakowskiej PWST. Współpracowała, m.in. z Krystianem Lupą, Bohdanem Hussakowskim, Janem Peszkiem, Andrzejem Domalikiem, Krzysztofem Nazarem, Januszem Kondratiukiem, Wojciechem Solarzem, Wojciechem Nowakiem. Podczas dwumiesięcznego pobytu w Tokio brała udział w warsztatach dla aktorów polskich i japońskich, prowadzonych przez J. Peszka i Jacka Ostaszewskiego. Od ukończenia studiów przez kilka sezonów związana była z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Zagrała w kilku spektaklach Teatru Telewizji, m.in.: Wiśniowy sad oraz Płatonow A. Czechowa, Sen srebrny Salomei J. Słowackiego, oraz w filmach, m.in.: Głos, Legenda Tatr. Jako wokalistka nagrała płytę z zespołem ICHTIS. Współpracowała z hiszpańskimi artystkami: Alaitz Arenzana i Marią Ibarretxe przy projekcie filmowym, podczas ich pobytu twórczego w warszawskim CSW. Pracowała też jako scenarzystka Constantin Entertainment Polska oraz jako montażystka. Od sześciu lat pracuje z Anną Piotrowską i z MUFMI.

    ALEKSANDRA BOŻEK-MUSZYŃSKA
    Tancerka, niezależna performerka, dyplomowany   instruktor tańca współczesnego. Przez wiele lat związana z niezależnymi grupami tańca współczesnego w Polsce, m.in. „Hoplaaa” z Krakowa, „Grupa Wahadło” z Rybnika. Od 2007 związana z warszawskim Teatrem „Mufmi” Anny Piotrowskiej. Autorka kilku solowych prac (Dystans, Kandyzowany, In brief,), laureatka I nagrody kategorii
    Miniatura Taneczna na Ogólnopolskich Konfrontacjach Tańca Współczesnego (solo Dystans), współautorka choreografii do  Przaśny, Just Go (festiwal SoloDuo w Budapeszcie), coaching, do you…? Od kilku lat zafascynowana tańcem konceptualnym, wykraczającym  poza granice ogólnie rozumianego teatru tańca.

    MICHAŁ MACKIEWICZ
    Artysta pracujący wielopłaszczyznowo. Prowadzi poszukiwania w obszarach design’u, współczesnego malarstwa, grafiki, abstrakcyjnych form przestrzennych, technik oświetleniowych i eksperymentalnej muzyki elektronicznej. Swoje doświadczenia zdobywał przygotowując liczne wystawy, audycje, spektakle. Współpracuje z teatrami tańca jako muzyk, kompozytor. Zajmuje się również iluminacją i scenografią. Mackiewicz nie stara się szokować, prowokować, daje swoim odbiorcom oddech, przestrzeń. Jego wypowiedź jest nieoczywista, skłaniająca do myślenia i pomimo swojej powściągliwości i wyraźnie intelektualnego charakteru, niesie w sobie dyskretny ładunek emocjonalny. Działania tego artysty wyróżniają się precyzją oraz dbałością o jakość wykończenia, ich autor jest perfekcjonistą kładącym szczególny nacisk na warsztatowe mistrzostwo. Ma za sobą liczne realizacje. Prezentował swoją twórczość w Polsce, Norwegii, na Litwie i Węgrzech. Ostatnio rozpoczął współpracę z tancerzami z Chin oraz Niemiec.

    ŁUKASZ PAWŁOWSKI
    Absolwent PWST w Krakowie im. Ludwika Solskiego, filia we Wrocławiu. Aktor Teatru Polskiego w Poznaniu (2002-2009). Otrzymał aktorskie wyróżnienie na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi (2002) za rolę Własa w „Letnikach” Maksyma Gorkiego w reżyserii B. Baranowskiej. Otrzymał wyróżnienie za sztukę „ A+B=Rh-” w ramach w konkursu dramaturgicznego „Lustro. Obraz .Iluzja.” w Łodzi (2008). W Laboratorium Dramatu w Warszawie odbyło się czytanie publiczne jego sztuki INNE MIASTO, które zaistniało w trzydziestce Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej (2009). Napisał również sztukę pt. S_P_O_N_A_D – mroczny, pesymistyczny dramat o upadku ludzkości, który miał swoją realizację podczas przeglądu piosenki aktorskiej Nurt Off 2009 we Wrocławiu. W 2011 musical gangsterski „Donnie & Glide” w trzydziestce najlepszych sztuk Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. W 2012 autorski projekt „Safari Zebra” został wybrany do Nurtu OFF 33. PPA we Wrocławiu. Z Piotrowską współpracował przy przedstawieniach: „kwadrat w szafie”, „zmian(AA) pogody”, „Przy Przy”.

    JUSTYNA SPALENIAK
    Młoda kostiumograf oraz stylistka. Studentka warszawskiej Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru. Dla mufmi teatru tańca zrealizowała kostiumy w przedstawieniu KARMIENIE i w innych przedstawieniach Anny Piotrowskiej: R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. Gigi Mangia i Czekając Trawnika.

    MARCIN PYCIAK
    Solowo liryczny i nostalgiczny. Pisze i śpiewa teksty po polsku, których… naprawdę da się słuchać. I to bez końca.
    soundcloud https://soundcloud.com/marcin-pyciak

    Ulotki plakaty promocyjne

    ulotka plakat ulotka plakat

  • Warszawska Scena Tańca 2013 Maj

    Warszawska Scena Tańca 2013 Maj

    WARSZAWSKA SCENA TAŃCA 2013
    Izabela Chlewińska „TRALFAMADORIA”/45 min. / premiera warszawska

    23 MAJA 2013/ godz. 19:00

    Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski/ Sala Laboratorium

    „Tralfamadoria” to multimedialny spektakl solowy poruszający temat śmierci. Z jednej strony intymny, z drugiej tragikomiczny, wykorzystuje kontekst literacki Kurta Vonneguta – wymyśloną obcą planetę o nazwie Tralfamadoria. Jest to również rodzaj scenicznego dyskursu filozoficznego, którego motywem przewodnim stało się zdanie Seneki: „Abyś nigdy nie bał się śmierci, nieustannie o niej rozmyślaj”. Osobliwe wykorzystanie nowoczesnych multimediów (podczas spektaklu powstaje grafika i tekst), precyzyjna chłodna scenografia, staromodny kostium, muzyczne loopy, wreszcie złożony z dwóch słów monolog tworzą specyficzną atmosferę tego spektaklu. Izabela Chlewińska, znana z wielu artystycznych mariaży (m.in. Teatr Alter, Dada von Bzdülöw, Ramona Nagabczyńska) debiutuje na Warszawskiej Scenie Tańca.

    Reżyseria, choreografia, opracowanie muzyczne i wykonanie: Izabela Chlewińska
    Współpraca artystyczna: Arkadi Zaides
    Dramaturgia, tekst, reżyseria świateł: Tomasz Śpiewak
    Kostium: Maciej Chojnacki

    Premiera: 18.06.2011, Klub Żak, Gdańsk

    Zrealizowano we współpracy z Klubem Żak oraz dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Lidzbark Warmiński

    IZABELA CHLEWIŃSKA – tancerka, choreograf, pedagog, artystka niezależna. Stypendystka prestiżowego programu szkoleniowego dla młodych choreografów i tancerzy DanceWeb w Wiedniu(2008). Członek Embassy of… – kolektywu blisko 70 artystów z całego świata. Współpracuje z Teatrem Dada von Bzdülöw. Obecnie rozpoczęła pracę nad nowym projektem DP1, częściowo finansowanym przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (stypendium indywidualne 2013).

    Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z artystami
    prowadzenie: Julia Hoczyk

    Bilety: normalny 20 zł, profesjonalny 10 zł
    rezerwacja@cialoumysl.pl

    Do odebrania przed spektaklem w Sali Laboratorium CSW, kasa czynna od godz. 18:00

    Więcej info:
    www.cialoumysl.pl

    www.facebok.com/WarszawskaScenaTanca

    WST realizowana jest w ramach przyznanej 3-letniej dotacji Miasta st. Warszawa oraz dotacji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

    Organizator: Fundacja Ciało Umysł

    Partner : Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

    Patronat medialny: TVP Kultura, Purpose, kulturalnie waw.pl, teatralia.com., teatr dla was.pl, placdefilad.com, independent.pl, Instytut Rozwoju Kultury Alternatywnej – IRKA, POKA POKA
    Promocja: Agata Życzkowska

    a.zyczkowska@cialoumysl.pl

    tel. 884 647 604

    Fotografia teatralna

    fotografia teatralna taniec

    fotografia teatralna taniec

    fotografia teatralna taniec

  • Warszawska Scena Tańca 2013

    Warszawska Scena Tańca 2013

    Warszawska Scena Tańca 2013

    W kwietniu rusza kolejna odsłona Warszawskiej Sceny Tańca 2013.

    W tym roku będzie to 6 wieczorów (kwiecień, maj, czerwiec) oraz kilkugodzinna Warszawska NOC Tańca w listopadzie. Artyści zostali wybrani przez radę artystyczną, w skład której weszli Edyta Kozak, choreografka, dyrektor artystyczna Fundacji Ciało/ Umysł i pomysłodawczyni projektu, Janusz Marek, kurator ds. teatru i tańca w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oraz Sandra Wilk, niezależna dziennikarka, krytyk tańca. Do projektu zostały także zaproponowane produkcje C/U. Zobaczymy spektakle zarówno twórców warszawskich, którzy na stałe tu mieszkają i pracują, jak i artystów, którzy tworzą za granicą. Gościem WST będzie także środowisko młodych trójmiejskich artystów.

    Warszawską Scenę Tańca 2013 otworzy spektakl Anity Wach „Oops”, który powstał we współpracy ze słoweńskim reżyserem Bojanem Jablanovecem (Teatr Via Negativa), a uznany został przez Redaktora Naczelnego miesięcznika „TEATR” za najlepszy spektakl tańca w sezonie 2011/2012 r.

    W ramach WST także w kwietniu, pojawi się Thomas Lehmen, niemiecki choreograf, który słynie z niekonwencjonalnych projektów. Tym razem przygotowuje objazd motorem po krajach Europy i Azji, w których oferuje „A Piece for You” dla jednego artysty z danego kraju. Owoce tej współpracy mają szansę zobaczyć widzowie. Zaprezentuje się także Pink Mama Theatre, prowadzony przez Sławka Bendrata w szwajcarskim Bernie. Jest to grupa tancerzy polskich, niemieckich i francuskich, którzy wspólnie przygotowali spektakl „Freaks” na temat tożsamości i zderzenia tradycji baletu z tańcem współczesnym.

    Będziemy mogli także zobaczyć spektakl Izabeli Chlewińskiej „Tralfamadoria”, którego nazwa została zaczerpnięta z powieści Kurta Vonneguta „Rzeźnia Numer Pięć”. Jeden wieczór będzie dedykowany młodym, ale wyrazistym artystom z Gdańska. Magdalena Jędra oraz Anna Steller, znane z Good Girl Killer, pokażą samodzielne performensy. Ponadto premiera w wykonaniu Karola Tymińskiego, jednego z najbardziej uzdolnionych tancerzy młodego pokolenia, który jest artystą międzynarodowej sieci APAPnet (Advancing Performing Art Project), tegoroczny stypendysta programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. W tym roku pokaże na WST spektakl „BEEP”, który powstawał na rezydencji w Berlinie, Zagrzebiu i Warszawie.

    Dokładny Program zostanie podany wkrótce:
    www.cialoumysl.pl

    Partner projektu w 2013: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

    WST realizowana jest w ramach przyznanej 3-letniej dotacji Miasta st. Warszawa oraz dotacji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

    Fotografia Katarzyna Madziała

    Warszawska Scena Tańca

    Fotografia Monika Chmielarz

    foto Monika Chmielarz Warszawska Scena Tanca

  • Warszawska Scena Tańca – Artyści

    Warszawska Scena Tańca – Artyści

    warszawska scena tańca

    WARSZAWSKA NOC TAŃCA 2012
    20 LISTOPADA 2012, godz. 18:00-22:00
    Teatr Studio im. St. I. Witkiewicza
    PKiN, pl. Defilad 1, Warszawa
    www.teatrstudio.pl

    Program Warszawskiej Nocy Tańca

    ARTYŚCI:

    Flesh System

    to nieformalna kolaboracja artystów różnych dziedzin sztuki, zainteresowanych nowymi zjawiskami w tańcu oraz interdyscyplinarnymi działaniami wokół niego
    www.facebook.com/FleshSystem

    „once/twice simultaneously” (work in progress)
    Koncepcja, choreografia i wykonanie: Korina Kordova, Przemysław Kamiński
    Muzyka: Adrian Piasecki
    Podziękowania dla: Art Stations Foundation, Teatru Tańca Zawirowania i Kacpra Lipińskiego. Zapomnij o planie, zacznij jeszcze raz. Znajdź dla siebie miejsce. Razem. Dwukrotnie. W tym samym czasie. Jednocześnie. Zgub się. Koniec gry.

    „± 30 // we are here for you”
    koncepcja i wykonanie: Korina Kordova, Przemysław Kamiński
    Ten mikro performance na 2mkw, to szereg działań, dla których punktem wyjścia i inspiracją jest około 30-centymetrowa różnica wzrostu między performerami oraz znacznie ograniczona przestrzeń, w której ich ciała zostały osadzone. To szukanie dla siebie miejsca, to zmiany poziomów i zmiany perspektywy. To badanie proporcji, odległości między ciałem a drugim ciałem, ciałem a podłogą, jednym czubkiem głowy, a drugim.

    Warszawski Teatr Tańca: Aleksandra Dziurosz

    Warszawski Teatr Tańca/Studio Tańca WTT/Atelier WTT
    Warszawski Teatr Tańca powstał w styczniu 2008 roku. Pomysłodawczynią, założycielką i dyrektorem teatru jest dr Aleksandra Dziurosz – choreografka, tancerka, nauczyciel tańca współczesnego, zdobywczyni nagrody choreograficznej Ewy Wycichowskiej oraz głównej nagrody choreograficznej The Best Of Solo Performance na festiwalu w Budapeszcie.

    Zespół tworzą profesjonalni tancerze tańca współczesnego i baletu klasycznego. Zespół zainaugurował działalność spektaklem „Chopin–ex-saturo” do muzyki Fryderyka Chopina podczas VI Dni Fryderyka Chopina, w Teatrze na Wodzie w Łazienkach Królewskich . W grudniu 2008 roku, podczas Warszawskiej Nocy Tańca, odbyła się premiera spektaklu „Trwa-nie”, drugiej produkcji Warszawskiego Teatru Tańca. Rok 2012 zaowocował spektaklem „Anioły”. WTT występował na scenach w: Japonii, Czechach i Polsce. Partnerem Warszawskiego Teatru Tańca jest Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie. www.wtt.waw.pl ; www.dziurosz.pl

    „Anioły”
    Idea i reżyseria: Aleksandra Dziurosz
    Choreografia: Praca zespołowa WTT
    Muzyka: collage (Chris Clark, Jan Jelinek, Susumu Yokota, Murcaf, Hildur Gudradottir)
    Wykonanie: Warszawski Teatr Tańca w składzie: Anna Maria Karabela, Anna Majder, Alpha Sanneh
    Głos: Bartosz Miłosz Martyna
    Projekcje wideo: Michalina Musielak
    Space & Light: Aleksandra Dziurosz i Bartosz Miłosz Martyna
    Produkcja: Warszawski Teatr Tańca i Agencja Impresaryjna Bart
    Bazą wyjściową scenariusza spektaklu „Anioły” oraz inspiracją do tworzenia warstwy ruchowej są treści zawarte w słowach Apokalipsy św. Jana oraz zaczerpnięte z europejskiego malarstwa i rzeźby doby średniowiecza, renesansu, baroku i klasycyzmu. Treścią spektaklu jest moment przejścia z postaci ludzkiej w anielską; moment apokalipsy. Kim są anioły? Czym jest śmierć? Jak na ten moment reaguje człowiek?

    2mkw/Akcja performatywna „SPACE”

    Wyk. tancerze Atelier WTT i Studia Tańca WTT w składzie: Bartosiewicz Dominika, Bielecki Piotr, Kabala Eliza, Kossowska Dorota, Koss Urszula, Łąpieś Marta, Musielak Michalina, Pankowska Agata, Rewucka Paulina, Walach Natalia, Zduńska Natalia.
    Opieka artystyczna: Aleksandra Dziurosz, Anna Maria Karabela, Anna Majder (Warszawski Teatr Tańca)
    Atelier WTT istnieje także od 2008 roku. Jego tancerzami są wybrani słuchacze Studio Tańca WTT Aleksandry Dziurosz. Zespół liczy obecnie 11 osób i ma formę otwartą. Nabór do zespołu odbywa się drogą corocznych audycji. Członkowie Atelier WTT, pod okiem pedagogów Studia Tańca WTT, kształcą swe umiejętności w zakresie tańca współczesnego i baletu klasycznego oraz biorą udział w spektaklach tanecznych/teatralnych. Zespół Atelier WTT ma w swoim repertuarze 5 spektakli. Od 2013 roku Studio WTT oraz Atelier WTT funkcjonować będą w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w ramach Warszawskiego Centrum Tańca.
    „Akcja Space” to performatywne działania Atelier . W ramach Akcji Space widz będzie miał możliwość zapoznania się z tańcem klasycznym, współczesnym i improwizacją.

    Anna Piotrowska

    – tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, założycielka „mufmi” w Warszawie. Stworzyła ponad 60 autorskich choreografii i przedstawień. Pomysłodawczyni wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych. Występowała na wielu scenach europejskich . Jako reżyser ruchu w teatrze dramatycznym współpracowała z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. Jest pedagogiem w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu.
    www.eferte.pl

    „o b E c N O ś ć”: IMPROWIZACJA
    Anna Piotrowska od samego początku prezentuje się w Warszawskiej Nocy Tańca, akcentując swoją obecność. Obecność w miejscu, tak naprawdę nie jest dowodem oddania tożsamości miejsca.

    Liwia Bargieł

    – absolwentka Konserwatorium Tańca Współczesnego Laban Centre w Londynie. Współpracowała z choreografami: Tom Dale, Tom Roden, Garry Lambert. Jej choreografie pokazywane były w Bonnie Bird Theater, Galerii Turbo na ASP w Warszawie, na festiwalach Re:wizje, Go,go dance!, FAMA. Współpracowała z Warszawskim Teatrem Tańca. Razem z Magdą Grabowską tworzy Mała Duet. Była laureatka programu rezydencyjnego „ Rezydencja/ Premiera” organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, podczas którego, we współpracy z Pia Meuthen, przygotowała spektakl prezentowany na NOCY. Premiera spektaklu odbyła sie w lipcu 2012 na Gdańskim Festiwalu Tańca.

    „O mnie i trochę o Tobie”
    Choreografia i wykonanie: Liwia Bargiel
    Nadzór artystyczny: Pia Metuthen
    Muzyka: Krzysztof Lenczowski; wykonanie- Atom String Quartet
    Wideo: Krzysztof Osiecki
    Spektakl inspirowany cytatem z powieści Julio Cortazara „Gra w klasy”: „ I to, co nazywaliśmy kochaniem się, znaczyło może, że stałem przed Tobą z żółtym kwiatem w ręce, Ty zaś przytrzymywałaś dwie zielone świece, a wiatr wiał nam w twarze, deszcz wyrzeczeń, pożegnań i biletów metra.” Jest to monolog taneczny, jednostronna relacja ze związku dwojga ludzi, przepełniony subtelnymi gestami wskazującymi na wtórne przeżywanie emocji związanymi ze wspomnieniami romantycznej więzi i różnymi jej odcieniami.

    Hanna Raszewska/Warszawska Pracownia Kinetograficzna

    Warszawska Pracownia Kinetograficzna to nieformalna grupa warszawskich choreolożek i choreologów. Zajmuje się ćwiczeniem i rozwijaniem naszych umiejętności, a także popularyzacją wiedzy o kinetografii i choreologii. Członkowie WPK pochodzą z różnych środowisk, a łączy ich głębokie zainteresowanie tańcem we wszelkich jego przejawach. Liderką jest Hanna Raszewska, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, wykładowczyni teorii tańca, publicystka, działaczka organizacji pozarządowych.

    „Ruch Uchwycony”
    Koncepcja i prowadzenie: Hanna Raszewska
    Wykonawczynie: Liwia Bargieł, Małgorzata Gajdemska, Aleksandra Kleinrok, Eliza Rudzińska, Natalia Żakowska
    Czy można uchwycić ruch, czy taniec poddaje się zapisowi, czy zapis go nie zubaża? Można, poddaje się – nie zubaża. Podobnie jak system nutowy pozwala uchwycić dźwięk, system notacji Labana-Knusta zatrzymuje na papierze to, co tak ulotne, co trwa w czasie i w przestrzeni, co manifestuje się poprzez ciało: taniec. Prosty i logiczny system o przejrzystych zasadach pozwala na zapis każdego ruchu, niezależnie od techniki, w jakiej jest wykonywany. Podczas prezentacji połączy się forma wykładu i pokazu, a na koniec publiczność zostanie zaproszona do udział w chwytającym ruch eksperymencie.

    „Partytura Ruchu”: punkt informacyjny
    W 2mkw będzie można przejrzeć podręcznik do nauki kinetografii Roderyka Lange, słownik kinetografii Labanowskiej autorstwa Albrechta Knusta oraz inne podstawowe materiały służące rozumieniu i nauce systemu zapisywania ruchu. Dostępne będą także kinetogramy, w których zapisano etiudy ruchowe oraz żywe eksponaty: członkinie Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej, gotowe na życzenie oczytać dany kinetogram lub odwrotnie – zapisać frazę ruchową zaproponowaną przez widza. Można będzie także obejrzeć prezentację przedstawiającą podstawowe założenia Labanowskiego myślenia o ruchu.

    Anarchiści Tańca

    To nowo powstały warszawski kolektyw, którego założycielami są choreografowie i performerzy: Rafał Urbacki i Magdalena Przybysz (obydwoje są uczniami krakowskiej pedagożki Iwony Olszowskiej oraz stypendystami poznańskiego Solo Projekt). W Warszawie prezentowali już swoje prace w takich miejscach jak Basen Artystyczny, Instytut Teatralny, Sala Laboratorium CSW czy Teatr Dramatyczny. Obecnie w Warszawie prowadzą regularne poniedziałkowe zajęcia z improwizacji opartej na anarchii ruchu w Dojrzewalni na Żoliborzu.
    www.dojrzewalnia.pl

    „stop. danger. (not) dancers.”
    Choreografia i wykonanie: Magdalena Przybysz, Rafał Urbacki
    „Weźcie niebieską pigułkę, a przekonacie się, że nic nie jest tańcem, obudzicie się we własnym łóżku i uwierzycie, że wszystko już było – nie ma nic do osiągnięcia. Weźcie czerwoną pigułkę, a zostaniecie w krainie czarów i przekonacie się, że wszystko jest tańcem i pokażę Wam, dokąd prowadzi królicza nora”. Morfeusz do Anarchistów Tańca. „Weźmy obydwie naraz”. Anarchiści Tańca do Morfeusza.
    Zapraszamy na improwizowany lecture performance pełen niespodzianek (albo i nie).

    Aleksandra Borys

    ukończyła CODARTS- University of Arts in Rotterdam/ Holandia oraz Państwową Szkołę Baletową w Łodzi. Stypendystka symposium IMPACT12 w PACK w Essen, programu DanceWeb 2011 w ramach ImPulsTanz Festival w Wiedniu, europejskiego programu dla młodych choreografów Tour d’Europe des Choregrapher. W roku 2010 stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz programu Solo Projekt, w ramach którego powstało solo „lost in details”, zaproszone do konkursu Jardin prix d’europe, w ramach eXplore festival w Bukareszcie, a w roku 2012 zostało zakwalifikowane do TOP 10- Aerowaves priorytetowych spektakli.

    „bezsens – an action painting” na 2mkw
    Wykonanie: Aleksandra Borys
    Zdarzenie oddające stan bezsensu. Bezsens – cechuje się jedna wielką paplaniną bez składu i ładu. Ostatecznie może jednak stać się, że odnajdziemy sens w bezsensie, a bezsens w sensie. Istnieją różne rodzaje bezsensów, którymi wszyscy pogardzają, albo odwrotnie czczą je i sami chcą się nimi stać. Taniec często traktowany jest jako ta dziedzina sztuki, która jest zupełnie bezsensu. “bezsens – an action painting” jest kolażem inspiracji pojawiających się na przestrzeni dwóch ostatnich lat.

    Katarzyna Milczewska/Teatr Tańca Inoj

    Teatr Tańca Inoj powstał w 2009 roku w Warszawie z inicjatywy reżyserki i choreografki Katarzyny Kryczki. Zrealizował spektakle „Skórki Pomarańczy” i „Opowieść o studni”, które były prezentowane i nagradzane podczas festiwali teatralnych w całym kraju. Inoj nie szuka w ruchu struktur narracyjnych, nie mnoży też postmodernistycznych aluzji – stara się wypracować własny język. Działania Teatru wykraczają poza formułę tańca estetycznego, nie zamykają się także w nurcie konceptualnym. Dotykają uniwersalnych problemów społecznych, a ich otwarta forma dopuszcza różne sposoby interpretacji.

    „SKÓRKI POMARAŃCZY”: INSTALACJA
    Instalacja odsyła wprost do działalności Teatru Tańca Inoj. W niewielkiej przestrzeni skondensowane zostały rekwizyty ze spektakli Inoja, które w twórczym przekształceniu nabrały nowego wymiaru. Zestawienie obiektów organicznych i sztucznych, matowych i błyszczących nawiązuje do wymykającej się jednoznacznym klasyfikacjom twórczości Teatru. Poprzez wykorzystanie różnorodnych środków oddziałuje na zmysły odbiorców.

    Małgorzata Matuszewska

    zajmuje się tańcem od 1990r. Współpracowała z licznymi teatrami m. in Teatrem Narodowym i Dramatycznym w Warszawie, Operą Nova w Bydgoszczy, telewizją, filmem. W 2000r. założyła autorski Teatr Tańca NTF (Nie Tylko Flamenco), w którym realizuje swoje idee. Teatr Tańca NTF charakteryzuje specyficzny język wypowiedzi (na który składają się elementy różnych technik tańca) oraz intensywna plastyczność realizowanych prac. Projekt „Miasto Syren” jest szóstym z kolei autorskim dziełem artystki.
    www.ntf.pl

    „Miasto Syren/Nocny Pociąg”: FILM
    Autor: Małgorzata Matuszewska;
    Realizacja: Massimo Federico
    Występują: Ilczuk Barbara, Krzemieńska Natalia, Mazur Nadia, Ochman Anna. Charakteryzacja: Wioletta Wypijewska
    Dokumentacja fotograficzna: Pagal Creative
    Film powstał dzięki wsparciu finansowemu Miasta Stołecznego Warszawy. Produkcja Fundacja Tradycji Transformacji Sztuki. Partnerzy: Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, Instytut Rozwoju Kultury Alternatywnej IRKA oraz Teatr Tańca NTF.

    Film tańca „Miasto Syren / Nocny Pociąg” wprowadza widzów na pogranicze snu i jawy. Zgodnie z założeniami surrealizmu, na których oparty jest projekt, zdarzenia mające w nim miejsce przeplatają akcje rodem ze snu czy też z obrazów Paula Delvaux (będących głównym źródłem inspiracji) z zastaną realnością opustoszałych peronów Dworca Warszawa Główna. Industrialny krajobraz, zabytkowe wagony, kunsztowne stroje wykonawczyń i ich perfekcyjny taniec stwarzają razem niezwykle malarski świat, pełen ukrytych znaczeń.

    Warsaw Flow: FILM
    Międzynarodowy Festiwal Kontakt Improwizacji – Warsaw Flow jest koordynowany przez Paulinę Święcańską, Annę Wyganowską, Małgorzatę Pianowską i Małgorzatę Kołodę. To jedna z najmłodszych warszawskich imprez tanecznych, która w 2013 roku będzie miała swoją czwartą edycję. Unikatowa formuła festiwalu nastawiona jest przede wszystkim na czynne uczestnictwo warsztatowe. Festiwal konfrontuje ze sobą uznanych przedstawicieli kontakt improwizacji z kraju i zagranicy, z początkującymi i zaawansowanymi tancerzami. Dzienny harmonogram kilkudniowego festiwalu obejmuje warsztaty o zróżnicowanym stopniu intensywności, jamy i wspólne improwizacje mistrzów. Organizatorem Festiwalu od 2012 roku jest Fundacja Artystyczna Perform.
    www.polandcontactfestival.com

    SPOTKANIA Z ARTYSTAMI INNYCH DZIEDZIN

    „Fotografia Tańca”
    Katarzyna Chmura-Cegiełkowska – fotografka skoncentrowana na dokumentowaniu i fotografowaniu teatru, tańca, muzyki, performance i wszelkiej maści wydarzeń kulturalnych dziejących się na/pod/obok sceny. Samouk absolutny, który w pewnym momencie odważył się zrealizować swoje marzenie o fotografowaniu teatru. Wolny strzelec, współpracujący z wieloma teatrami, festiwalami i stowarzyszeniami. W lipcu 2012 Katarzyna Chmura otworzyła własne studio fotograficzne, w którym wykonuje sesje portretowe i wizerunkowe artystów, aktorów, tancerzy, muzyków oraz zdjęcia plakatowe.
    www.teatralna.com

    „Rola światła i aranżacji przestrzeni w tańcu”
    Ewa Garniec – projektantka sztuki użytkowej, oświetlenia i przestrzeni teatralnej. Od 2005 roku współtworzy Grupę Artystyczną KONCENTRAT. Projektuje światła do spektakli teatralnych, wystaw i koncertów, prowadzi warsztaty dotyczące oświetlenia. Oświetla wnętrza mieszkalne i klubowe, kawiarniane. Projektuje i wykonuje lampy.
    www.koncentrat.com

    Julia Hoczyk

    – teatrolożka i krytyczka tańca. Publikuje teksty krytyczne, prowadzi gościnne wykłady o tańcu współczesnym i butō. Redaktorka portalu TaniecPOLSKA.pl. Słuchaczka podyplomowych Gender Studies ISNS Uniwersytetu Warszawskiego. Doktorantka Instytutu Sztuki PAN. Jako wykładowczyni współpracuje z Akademią Teatralną w Warszawie. Pracuje w Instytucie Muzyki i Tańca.
    www.taniecpolska.pl

  • Warszawska noc tańca

    Warszawska noc tańca

    WARSZAWSKA NOC TAŃCA 2012
    20 LISTOPADA 2012, godz. 18:00-22:00
    Teatr Studio im. St. I. Witkiewicza
    PKiN, pl. Defilad 1, Warszawa
    www.teatrstudio.pl
    BILETY 10 ZŁ / bilety@teatrstudio.pl
    T 22 656 69 41 (w godzinach otwarcia kasy)
    T 22 620 21 02 (w godz. 9-17)

    Warszawska Noc Tańca powstała w 2007 r. z myślą o warszawskich artystach. Jest to impreza o charakterze promocyjno-integracyjnym, podsumowująca najciekawsze wydarzenia ostatniego sezonu.

    W programie Nocy 2012 pojawią się projekty młodych warszawskich choreografów, uznane przez Radę Artystyczną za najbardziej obiecujące przedsięwzięcia charakteryzujące nową generację artystów tańca. Będą to zarówno miniatury choreograficzne, taneczne instalacje, jak i rozmowy artystów innych dziedzin współpracujących ze sceną tańca. Noc Tańca jest ostatnią odsłoną Warszawskiej Sceny Tańca 2012, która rozpoczęła się w lutym. W ciągu roku zostały zaprezentowane 3 premiery, 2 międzynarodowe produkcje, 4 spektakle oraz film fabularny.

    WST to pierwszy kompleksowy projekt taneczny w stolicy, zmierzający do stworzenia systemu prezentacji spektakli przez cały rok. Jest centrum dyskusji o roli tańca w kształtowaniu życia kulturalnego miasta i miejscem spotkania artystów tworzących w Warszawie. Jego realizacja jest możliwa dzięki finansowemu wsparciu Miasta St. Warszawy oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

    Artyści – opisy spektakli i wydarzeń WST

    PROGRAM

    START GODZ. 18:00

    SCENA FOYER
    18:15
    Flesh System: Przemysław Kamiński/Korina Kordova
    „Once/Twice Simultaneously”: POKAZ WORK IN PROGRESS + rozmowa z artystami
    18:45
    Liwia Bargieł
    „O mnie i trochę o Tobie” + rozmowa z artystą

    19:40
    Anna Piotrowska
    „Obecność”: IMPROWIZACJA

    20:00
    Warszawski Teatr Tańca: Aleksandra Dziurosz
    Fragment spektaklu „Anioły” + rozmowa z artystami

    20:30
    Ewa Garniec

    „Rola światła i aranżacji przestrzeni w tańcu”/rozmowa z artystą

    20:50
    Warszawska Pracownia Kinetograficzna: Hanna Raszewska
    „Ruch uchwycony”

    21:20
    Katarzyna Chmura-Cegiełkowska
    „Fotografia Tańca”/rozmowa z artystą

    21:40
    Anarchiści Tańca: Magdalena Przybysz/Rafał Urbacki
    „stop. danger. (not) dancers.” + rozmowa z artystami

    Prowadzenie rozmów z artystami: Julia Hoczyk

    INSTALACJE 2mkw/BOXY FOYER

    18:00-22:00

    Aleksandra Borys – „BEZSENS-AN ACTION PAINTIN”

    Flesh System: Przemysław Kamiński/Korina Kordova „± 30 // we are here for you”: MICRO PERFORMANCE

    Małgorzata Matuszewska/Teatr Tańca NTF – „Miasto Syren/Nocny Pociąg”: FILM

    Katarzyna Milczewska/Teatr Tańca Inoj – „SKÓRKI POMARAŃCZY”: INSTALACJA

    Hanna Raszewska/ Warszawska Pracownia Kinetograficzna: INSTALACJA

    Warsaw Flow: FILM

    Warszawski Teatr Tańca/Studio Tańca WTT/Atelier WTT: AKCJA PERFORMATYWNA „SPACE”

     

    spektakle taneczne

    Koordynacja:
    Joanna Chitruszko
    info@cialoumysl.pl

    Promocja i PR:
    Agata Życzkowska
    a.zyczkowska@cialoumysl.pl

    www.cialoumysl.pl

  • VIII  Korowód czyli Spotkania z Tańcem Dawnym

    VIII Korowód czyli Spotkania z Tańcem Dawnym

    VIII Korowód czyli Spotkania z Tańcem Dawnym
    24 – 26 sierpnia 2012r.

    „Korowód czyli Spotkania z Tańcem Dawnym” to cykliczna impreza poświęcona tematyce tańca dawnego, organizowana przez Staromiejski Dom Kultury przy współpracy z Muzeum Pałacem w Wilanowie, Ogólnokształcącą Szkołą Baletową w Warszawie oraz Związkiem Rzemiosła Polskiego. W tym roku odbywa się już po raz VIII.

    Korowód – Spotkania z Tańcem Dawnym, to niezmiennie przestrzeń i czas dla osób zajmujących się tańcem dawnym. Myślą przewodnią festiwalu jest popularyzacja tańca dawnego jak również idei odtwarzania dawnej kultury – z tego względu kluczowym elementem programu są dwa dni, podczas których szeroka publiczność może zapoznać się ze spektaklami opartymi na dawnych choreografiach. Naszym celem jest też integracja środowiska związanego z odtwarzaniem dawnej kultury tanecznej i stworzenie forum do wymiany doświadczeń.
    Połączenie tańca, barwnych strojów, zachowań w ciekawy spektakl jest niezapomnianym przeżyciem zarówno dla uczestników jak też zgromadzonej widowni. Festiwal jest swoistą i zachwycającą podróżą w świat kultury minionych wieków.
    W imieniu Staromiejskiego Domu Kultury oraz Zespołu Tańca Dawnego Pawanilia zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w ósmej już, edycji Korowodu – Spotkań z Tańcem Dawnym. Nowością tegorocznej edycji Spotkań z Tańcem Dawnym będzie blok programów dla dzieci.

    korowod_2012

    PROGRAM DLA PUBLICZNOŚCI:

    24 sierpnia 2012, piątek

    12.45 – 13.45 Wykład z historii charakteryzacji Agata Adamowska, Sala Kameralna Staromiejskiego Domu Kultury. Wstęp wolny.

    19.00 – 20.30 Wykład z historii biżuterii Paweł i Anna Obłozowie, Sala Kameralna Staromiejskiego Domu Kultury. Wstęp wolny.

    25 sierpnia 2012, sobota

    11.00 – 16.00 Spektakle zespołów tańca dawnego w Auli Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Warszawie, przy ul. Moliera 4/6 . Wstęp wolny, po uprzedniej rezerwacji telefonicznej lub mailowej. Rezerwacja od dnia 11.08.2012 do 23.08.2012, w godzinach 9.00 – 16.00, pod numerem Staromiejskiego Domu Kultury: 228-312-375 lub mailowa: korowod@sdk.pl

    26 sierpnia 2012, niedziela

    11.00 – 16.00 Spektakle zespołów tańca dawnego w Parku Angielskim Muzeum – Pałacu w Wilanowie. Wstęp po wykupieniu biletów do parku.

    Fotografia: Piotr Kosela

    Korowód_fot.Piotr_Kosela

    Informacje i program szczegółowy na stronie www.korowod.sdk.pl
    Kontakt z mediami – Paulina Zając , pzajac@sdk.pl, Tel.: 228-312-375 wew. 141

     

  • W/RESTLESS | Sztuka Nowa

    W/RESTLESS | Sztuka Nowa

    W/RESTLESS
    Dramaturgia/reżyseria: Marcin Cecko
    Choreografia/wykonanie: Anita Wach, Magdalena Tuka, Paweł Smagała
    Kierownik produkcji: Agata Tuka
    Produkcja: Stowarzyszenie Sztuka Nowa
    Koprodukcja: Fundacja Ciało/Umysł
    Partnerzy: Open Latitude, SÍN Cultural Centre
    Wsparcie: Instytut Adama Mickiewicza
    Czas: (60 min.)

    w/restless to zdarzenie na pograniczu teatru tańca stworzone przez czwórkę artystów różnych gatunków: teatru dramatycznego, physical theatre i tańca. Tytuł jest grą słów: wrestle (zapasy, borykać się), ale też nastawiony na telewizyjny show wrestling, oraz restless (niespokojny, niemogący znaleźć sobie miejsca, ruchliwy, bezsenny).

    Temat obecny nie tylko na i wokół ringu, dotyczący również performerów używających ciała jako medium. w/restless jest więc wypowiedzią zainspirowaną wrestlingiem o ciele ćwiczonym i wystawianym na pokaz, o przeciwniku wciąż zmieniającym swoją pozycję – jest w partnerze, w widowni, w strukturze sztuki, w możliwościach własnego ciała i psychiki, ale również zmaterializowany w gotowym do ataku współwalczącym.

    Co powiedziałby mięsień, gdyby podstawić mu mikrofon? Jakie lęki kryje wnętrze pobitego materaca? Kiedy możemy być pewni, że walka jest prawdziwa, nie udawana? Na ile metaforyzujemy język walki, używamy w głosie wewnętrznym, który nas podtrzymuje i każe „nie poddawać się”?

    Fotografia teatralna: Kasia Chmura Cegiełkowska

    fot. Kasia Chmura Cegłowska - Festiwal CiałoUmysł

    Plakat teatralny

    wrestless_plakat
    wrestless-_plakat-przedstawienia

    Informacje prasowe

    Mocne uderzenie Warszawskiej Sceny Tańca

    W czwartek 8.03. na scenie Komuny// Warszawa (ul. Lubelska 30/32) będzie można zobaczyć premierę spektaklu „W/RESTLESS”, drugą pozycję w programie tegorocznej Warszawskiej Sceny Tańca.

    Udawana agresja. Samcze pozy i dynamika ciała. Wszystko wydaje się przerośnięte i wyolbrzymione do granic skali, kłębowisko nabrzmiałych mięśni, dziecinność kolorowych strojów, eskalacja zapaśniczych figur, skoki z lin a nawet drabin na przeciwnika, aplauz oszalałej publiczności, symulacja bólu i szoku. To esencja przedstawienia w jego zmutowanej formie. – tak o wrestlingu, popularnym amerykańskim show, pisze reżyser „W/RESTLESS”, Marcin Cecko.

    Tytuł spektaklu jest grą słów: wrestle (zapasy, borykać się) oraz restless (niespokojny, niemogący znaleźć sobie miejsca, ruchliwy, bezsenny). Zarysowujący się w ten sposób temat dotyczy nie tylko sportu i ringu, ale również performerów używających ciała jako medium. „W/RESTLESS” jest wypowiedzią zainspirowaną wrestlingiem o ciele ćwiczonym i nieustannie wystawianym na pokaz, a także o przeciwniku wciąż zmieniającym swoją pozycję, który jest w widowni, w strukturze sztuki, w możliwościach własnego ciała i psychiki, ale również zmaterializowany w gotowym do ataku współwalczącym.

    „W/RESTLESS” to najnowsza produkcja Stowarzyszenia Sztuka Nowa specjalizującego się w interdyscyplinarnych przedsięwzięciach wykorzystujących nowatorskie rozwiązania formalne. Spektakl sytuuje się na pograniczu teatru tańca i performansu. Został stworzony przez czwórkę artystów różnych gatunków: teatru dramatycznego, physical theatre i tańca. Obok Anity Wach, znanej warszawskiej tancerki na scenie zobaczymy Magdalenę Tukę, aktorkę występującą w międzynarodowych produkcjach teatru fizycznego oraz aktora dramatycznego Pawła Smagałę. Nad realizacją koncepcji czuwał Marcin Cecko, artysta multimedialny, poeta związany z nurtem neolingwistycznym, scenarzysta spektakli takich jak „Gwiazda Śmierci” w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu czy „Życie seksualne dzikich” w Teatrze Nowym w Warszawie.

    W/RESTLESS
    (60 min.)
    polska premiera
    8.03.2012. godz. 19.30
    ul. Lubelska 30/32 | sala Komuny// Warszawa
    bilety: 20 zł

    więcej na:
    www.sztukanowa.pl
    www.cialoumysl.pl

  • The Show Must Go On

    The Show Must Go On

    THE SHOW MUST GO ON
    Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy im. Gustawa Holoubka

    Koncepcja i reżyseria: Jérôme Bel
    Asystenci choreografa: Dina ed Dik, Peter Vandenbempt, Maria Stokłosa
    Występują: Monika Andrzejkiewicz, Aleksandra Bobkowska, Ewa Federowicz, Magdalena Jędra, Katarzyna Kizior, Anna Natalicz, Cecylia Oryszczyn, Monika Rak, Małgorzata Skoczelas-Raczkowska, Agata Życzkowska, Waldemar Barwiński, Dariusz Bochenek, Patryk Czaplicki, Jakub Dykiert, Paweł Lendzion, Cezar Lozano Triana, Eliasz Mróz, Kuba Słomkowski, Krzysztof Szekalski, Piotr Tołoczko
    Dyrekcja techniczna: Janusz Brodacki, Tomasz Opęchowski
    Menedżer produkcji: Sandro Grando, Agata Życzkowska, Natalia Starowieyska
    Zdjęcia: Marta Ankiersztejn
    Czas trwania: 90 min. (bez przerwy)

    ‘The Show Must Go On’ to osiemnaście najbardziej rozpoznawalnych muzycznych przebojów w minimalistyczny, ale pełen znaczenia sposób interpretowanych przez dwudziestu warszawskich performerów wybranych specjalnie do tego spektaklu. Jérôme Bel zadaje proste pytanie: jak i dlaczego muzyka wprawia nas w ruch? To jeden z największych sukcesów artysty i jednocześnie jeden z najczęściej wystawianych jego spektakli. Polska premiera spektaklu ‘The Show Must Go On’, współprodukowanego przez Teatr Dramatyczny i Fundację C/U, odbyła się 30 września 2012 r. w ramach 10. Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego CIAŁO/UMYSŁ.

    W górę automatycznie poszły zapalniczki i światełka komórek. Z balkonów odezwały się pierwsze głosy nucących. I gdy didżej podczas odtwarzania Sound Of Silence, zaczął bawić się suwakiem, wyciszać zwrotki, nie było już odwrotu. (…) Gdyby program potrwał jeszcze trochę dłużej mógłby zakończyć się rozpętaniem na widowni alternatywnej imprezy tanecznej.”

    Joanna Derkaczew, „Gazeta Wyborcza”

    Fotografia Marta Ankiersztejn
    Fotografia Marta Ankiersztejn

     

    Recenzje:

    Kolejne sceny nie były zabawne tylko ze względu na śmieszną choreografię, ale także dzięki ciekawemu wykorzystaniu przestrzeni teatralnej. (…) Najważniejszą częścią spektaklu stała się ciągła obserwacja widzów. Środek ciężkości przesuwa się zdecydowanie za granicę rampy. Istotne jest nie to, co dzieje się na scenie, ale to, jak reagują na to ludzie oglądający widowisko.
    Magdalena Zielińska, „Teatralia”

    To zadziwiające, jak łatwo pękła granica między tancerzami a widownią i jak prostymi środkami udało się Belowi ją zburzyć. Spontaniczna reakcja widowni podkreśla performatywny charakter spektaklu Bela. Jak napisał w odpowiedzi na pierwszą premierę „The SHOW MUST GO ON” w Paryżu Marten Spangberg – „Sztuka co raz częściej jest po to, by zapraszać widza do ponownego odkrycia siebie(… )”. Na zakończenie festiwalu „Ciało/Umysł” reżyser na półtorej godziny wyzwolił teatr z cielesnej formy i zwolnił widzów z obowiązku intelektualnego odbioru spektaklu.
    Aleksandra Lewandowska, „Nowa Siła Krytyczna”

    Fotografia teatralna: Marta Ankiersztejn

    TSMGO-fot.-Marta-Ankiersztejn
    TSMGO-fotografia_Ankiersztejn Teatr Dramatyczny
    teatr-dramatyczny_Ankiersztejn

    Plakat Teatralny / Performance Muzyczny

    Plakat Performance Muzyczny TSMGO

  • Scena dla Tańca – Anna Piotrowska – eferte Fundacja Rozwoju Tańca

    Scena dla Tańca – Anna Piotrowska – eferte Fundacja Rozwoju Tańca

    produkcja:
    Anna Piotrowska
    eferte_Fundacja Rozwoju Tańca
    Klub DGW
    współpraca:
    Teatr Druga Strefa
    wsparcie:
    Instytut Muzyki i Tańca

    Po raz ostatni Anna Piotrowska i jej artystyczni goście zapraszają na wydarzenia w ramach programu „Scena dla Tańca”.

    To trzecia odsłona cyklu prezentującego przedstawienia zrealizowane przez Annę Piotrowską w 2011r., tj.: „keine eier”, „zmian(AA) pogody” i „kwadrat w szafie”.

    Gramy w GRUDNIU:
    7.12. – kwadrat w szafie
    8.12. – kwadrat w szafie
    9.12. – keine eier

    scena_dla_tanca_logo
    Scena Dla Tańca

    miejsce:
    Teatr Druga Strefa
    ul. Magazynowa 14A, Warszawa Mokotów
    godz. 20.00
    wstęp wolny

     

    Opisy spektakli / W programie


    KWADRAT W SZAFIE

    koncepcja, choreografia, kreacja przestrzeni scenicznej: Anna Piotrowska
    kreacja i wykonanie: Joanna Chitruszko, Anna Piotrowska, Łukasz Pawłowski, Jakub Snochowski
    produkcja: Anna Piotrowska, eferte_Fundacja Rozwoju Tańca
    lighting, set and sound concept: Anna Piotrowska
    czas: 50 minut
    premiera: 22.01.2011, Warszawa, Teatr Imka

    Swoisty, absurdalny kryminał matematyczny, w poszukiwaniu stosunku kwadratu do zabijania. Jeśli ja nie zabiję Ciebie, a Ty nie zabijesz mnie, to obaj będziemy żyć. Kwadrat dotkniętych nieoczekiwanych możliwości jest szczególnym przypadkiem prostokąta. Przestrzeń równych ścian, przekątne powtarzalnych długości. Spotkanie czwórki…4 trupy: kto, kogo, kiedy zabił i dlaczego? Przyczyna w sumie jest nieważna. Ważny jest fakt, że nas nie ma, choć jesteśmy razem. W zamkniętej przestrzeni, na powierzchni zwanej polem, gdzie suma kątów wynosi 360°. Oto zapowiedź nowego przedstawienia Anny Piotrowskiej, do którego zaprosiła artystów: Joannę Chitruszko, Łukasza Pawłowskiego i Kubę Snochowskiego. Jeśli masz za mało czasu kup po prostu większy zegarek i przyjdź na matematyczno-enigmatyczne intrygujące…
    Kwadrat w szafie to dzieło energicznych twórców – Joanny Chitruszko, Łukasza Pawłowskiego, Jakuba Snochowskiego oraz Anny Piotrowskiej, która zainicjowała pracę całej grupy i podała koncepcję spektaklu.
    Od samego początku ekipa powala ekspresją ciał oraz wzajemnym zrozumieniem, które mimo – zdawało by się – braku założonej dramaturgii czy fabuły – trzymają widza w napięciu. Na scenie dochodzi do popisu umiejętności improwizowania wpisanego w ramy czasowe i przestrzenne oraz nawiązywania interakcji z widzem. Pokaz absurdalnych skojarzeń, głównie ruchowych, ale i słownych sprawia, że jest to „bliżej nieokreślone” bo to spektakl typu work in progress, toteż jak podkreśliła cała ekipa po pokazie w Białymstoku ( 2010 r.) – Kwadrat… grany będzie dotąd, aż osiągnie ostateczną formę. Oby nie osiągał – bo spektakl bawi publiczność i za każdym razem zaskakuje. Mimo absurdalnych sytuacji na scenie – wyrazisty ruch, napięcia mięśni i emocji między bohaterami oraz wyrazistość gestów pozwalają widzom zatracić się w scenicznej realności, a nawet odnaleźć właściwe treści. (Aleksandra Jatczak) 6 października / 3 listopada / 7 grudnia

    Fotografia teatralna: Jakub Wittchen

    Fotografia teatralna Jakub Wittchen
    Kwadrat-w-szafie-fotograf Jakub Wittchen

    zmian(AA) pogody

    koncepcja, choreografia, reżyseria: Anna Piotrowska
    kreacja i wykonanie: Joanna Chitruszko, Anna Piotrowska
    muzyka: Radek Jasiński, Daniel Baranowski
    produkcja: eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Anna Piotrowska
    partner: Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa
    pokaz work in progress: Białystok, Kalejdoskop 2011

    zmian(AA) pogody – histeryczna niehistoryjność, zmienność w jednostajność, brak gruntu, podłoże aktualnej amplitudy. Opisy zjawisk, które nie mają ściśle okresowego charakteru. Wahania wartości średnich w badanym okresie. Temperatura pachy, ciśnienie kolana, wilgotność oddechu, nasłonecznienie pięty, ilości opadów – wskaźniki nieuchwytne i zmienne.
    Zmian(AA) pogody wywołuje histerię, która powoduje nieuzasadnione lęki o funkcjonowanie danej części własnego ciała. 4-6 października / 7 grudnia

    Fotografia teatralna: Agata Wawryszczuk

    Zmiana pogody fotografia Agata Wawryszczuk
    Zmiana pogody 2_fot. Agata Wawryszczuk
    Zmiana pogody 1_fot. Agata Wawryszczuk

    keine eier monodram w duecie

    koncepcja, reżyseria i choreografia: Anna Piotrowska
    scenariusz na podstawie tekstów Joanny Federowicz i Anny Piotrowskiej
    kreacja i wykonanie: Joanna Federowicz, Anna Piotrowska
    muzyka: Michał Mackiewicz
    produkcja: Anna Piotrowska, eferte, Klub DGW
    premiera: 29 kwietnia 2011, Teatr Druga Strefa, Warszawa
    9 grudnia

    Międzynarodowy Dzień Tańca został uczczony najnowszym przedstawieniem Anny Piotrowskiej, które zaprezentowano na scenie Teatru Druga Strefa w ramach programu „teatr tańca w garażu” dn. 29 kwietnia 2011 r.
    Koncepcja była opracowywana na aktorkę Joannę Federowicz absolwentkę krakowskiej PWST, a obecnie aktorkę mufmi w Warszawie. Drugą rolę zagra i wytańczy Anna Piotrowska (tancerka, performer, reżyser, choreograf).
    Dawno temu byłam jajkiem. Nie poznałem swojej Kury. Leżałem sobie na słomie w jakiejś komórce. Teraz jadę samochodem w wytłoczce z innymi jajkami. Nie rozmawiamy ze sobą – jajka nigdy ze sobą nie rozmawiają. Zostałem kupiony przez kogoś. Było chłodno, nawet zimno. Ale to nic – już się przyzwyczaiłam. Potem będzie gorąco. Zresztą nie wiem – może nie. Lodówka raz się otwiera, a raz zamyka. Znowu myślę o tym, żeby nie ruszać się stąd, ale żeby coś się zmieniło. Można by tu zmieścić dużo rzeczy. Chciałabym tu mieć parę kamieni i strumyk. Już nic z tego nie wyjdzie …

    Fotografia teatralna: Anna Piotrowska

    Keine-Eier_foto_Anna Piotrowska
    Keine-Eier-fot.Anna Piotrowska

    Plakat promujący wydarzenie

    ST1-plakat

  • POLITYKI TAŃCA 20-22 MAJA

    POLITYKI TAŃCA 20-22 MAJA

    Program Polityki tańca to dotąd nieprezentowane w Warszawie spektakle młodego pokolenia polskich choreografów i tancerzy, dla których taniec jest formą krytycznego dyskursu. Ana Brzezińska, Wojciech Klimczyk, Dominika Knapik, Magdalena Przybysz czy Rafał Urbacki przekraczają wąskie granice pojęcia „przedstawienia tanecznego”, wychodząc w stronę performansu, wykładu, body artu czy koncertu rockowego. Przekraczają też popularny stereotyp polskiego tańca, postrzeganego często jako sztuka wyestetyzowana, traktująca o uniwersalnych, ogólnoludzkich problemach.

    Polityki tańca – to sztuka, która jest tu i teraz.
    Witold Mrozek, kurator

    Solo Magdaleny Przybysz – Mój Poland Drive o dzieciństwie w Nowej Hucie doby stanu wojennego i początków polskiego kapitalizmu. Skrawki pamięci, dziecięca fantazja, taniec, czołgi i rock&roll.
    produkcja: Art Stations Foundation

    20 maja g.19 sala IT

     

    Solowy spektakl Rafała Urbackiego – Mt 9,7 o problemach pojęcia katolickiego miłosierdzia i przedstawianiu niepełnosprawności w naszej kulturze. Mocna wypowiedź choreografa duetu Strzępka&Demirski przekracza tabu styku religii i myślenia o cielesności.

    produkcja: Art Stations Foundation

    20 maja g.19 sala IT

     

    Dyskusja. Panel dyskusyjny Poza autonomię, poza autonomii: polityki tańca z udziałem Witolda Mrozka, Joanny Szymajdy, Rafała Urbackiego, Wojciecha Klimczyka prowadzenie: Igor Stokfiszewski [wstęp wolny]

     

    Harakiri Farmers (We are oh so Lucky)

    reżyseria: Ana Brzezińska
    choreografia: Dominika Knapik
    dramaturgia: Wojciech Klimczyk
    solo: Dominka Knapik
    Taniec, Beckett i nowe media. Czy egzystencjalne kategorie dramatu absurdu pasują do rzeczywistości MTV, TVN i prozacu?

    21 maja g.19 sala IT

     

    Teatr Łaźnia Nowa (Testament optymisty)

    reżyseria: Dominika Knapik
    dramaturgia: Wojciech Klimczyk
    obsada: Magdalena Przybysz, Dominika Knapik, Tomek Chołoniewski, Mikołaj Karczewski

    Wesoła stypa według Mrożka. Habit zakonnicy i różowy lateks, koncert rockowy z katafalkiem w tle.

    22 maja g 19 sala IT

  • Sylwia:Medea

    Sylwia:Medea

    „Sylwia:Medea”

    28.X. – premiera w Centrum Promocji Kultury Praga Pd. (ul. Podskarbińska 2)

    Daty pozostałych pokazów:
    29, 30.X.2010 r. godz. 19 – Centrum Promocji Kultury
    6, 7.XI.2010 r. godz. 19 – Studium Teatralne (ul. Lubelska 30/32)
    (((18.XI.2010 r. godz. 19 – Komuna Warszawa (ul. Lubelska 30/32)))) odwołane

    Reżyseria i choreografia: Dawid Żakowski
    Scenariusz: Ewa Oleszczuk na podstawie tekstów Sylvii Plath
    Opracowanie muzyczne: Paweł Uszyński
    Wizualizacje: Matemito Braun
    Zespół: Karolina Dziełak, Dominika Jarosz, Joanna Sieradzan, Filip Wencki

    „Sylwia:Medea” to spektakl łączący formy tańca współczesnego, kontakt-improwizacji oraz elementy intensywnej fizycznie techniki teatralnej. Grupa aktorów/tancerzy prowadzona przez Dawida Żakowskiego opracowała oryginalny trening fizyczny opierający się na różnorodnych technikach ruchowych.

    Tematem spektaklu jest historia Medei ujęta we współczesną konwencję dzięki odniesieniom do życia Sylvii Plath.

    Organizatorzy:
    Stowarzyszenie Sztuka Nowa
    Centrum Promocji Kultury Praga Południe

    Sponsor:
    Chłodna 25

    Patronat medialny:
    Independent.pl
    Radio Kolor 103 FM

    Spektakl dofinansowany ze środków Dzielnicy Praga Południe M.St. Warszawy

  • Sylwia:Medea – premiera

    „Sylwia:Medea”

    28.X. – premiera w Centrum Promocji Kultury Praga Pd. (ul. Podskarbińska 2)

    Daty pozostałych pokazów:
    29, 30.X.2010 r. godz. 19 – Centrum Promocji Kultury
    6, 7.XI.2010 r. godz. 19 – Studium Teatralne (ul. Lubelska 30/32)
    ((((18.XI.2010 r. godz. 19 – Komuna Warszawa (ul. Lubelska 30/32)))) odwołane

    Reżyseria i choreografia: Dawid Żakowski
    Scenariusz: Ewa Oleszczuk na podstawie tekstów Sylvii Plath
    Opracowanie muzyczne: Paweł Uszyński
    Wizualizacje: Matemito Braun
    Zespół: Karolina Dziełak, Dominika Jarosz, Joanna Sieradzan, Filip Wencki

    „Sylwia:Medea” to spektakl łączący formy tańca współczesnego, kontakt-improwizacji oraz elementy intensywnej fizycznie techniki teatralnej. Grupa aktorów/tancerzy prowadzona przez Dawida Żakowskiego opracowała oryginalny trening fizyczny opierający się na różnorodnych technikach ruchowych.

    Tematem spektaklu jest historia Medei ujęta we współczesną konwencję dzięki odniesieniom do życia Sylvii Plath.

    Organizatorzy:
    Stowarzyszenie Sztuka Nowa
    Centrum Promocji Kultury Praga Południe

    Sponsor:
    Chłodna 25

    Patronat medialny:
    Independent.pl
    Radio Kolor 103 FM

    Spektakl dofinansowany ze środków Dzielnicy Praga Południe M.St. Warszawy

    plakat