PREMIERAim. Gustawa HoloubkaTeatr Dramatyczny m.st. Warszawy PAWEŁ MIŚKIEWICZKLUB POLSKIMünchner KammerspieleJOHAN SIMONSTRZY KOLORY: NIEBIESKI, BIAŁY, CZERWONY Tmuna Theater; Goethe-InstitutLILACH DEKEL-AVNERIADAM DUCH Dorky ParkCONSTANZA MACRASZIEMIPIEKŁO NAALTER WDRIANAPANDORA BOX – PADEREWSKIJULIANA SNAPPERPIĘĆ SĄŻNI MÓJ OJCIEC LEŻYGŁĘBOKO NAGustawa Holoubkaim.B000M; Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy CHRISTIAN GARCIAGLISSANDO Fundacja Propaganda; Poste Restanteim. Gustawa Holoubka; Teatr Dramatyczny m.st. WarszawyPOSTE RESTANTEWYPOCZYNEK– DORAŹNA POMOC IAZYL FRYDERYK Volksbühne am Rosa-Luxemburg-PlatzRENÉ POLLESCHCHÓR MYLI SIĘ POTWORNIE im. Gustawa HoloubkaTeatr Dramatyczny m.st. Warszawy AERNOUT MIKCOMMUNITASim. Gustawa HoloubkaTeatr Dramatyczny m.st. Warszawy MICHAEL MARMARINOSPLAC APOKALIPSA
Dyrektorzy artystyczni festiwalu: Paweł Miśkiewicz i Dorota Sajewska Rada programowa: Paweł Miśkiewicz, Dorota Sajewska, Katarzyna Szustow Produkcja: Małgorzata Cichulska, Piotr Pawlik Sekretarz festiwalu: Julia Asperska Strategia kampanii komunikacyjnej festiwalu: Julia Asperska, Piotr Baczyński, Joanna Baranowska, Anna Kasińska, Alexi Marchel, Marek Mielnicki, Jessica Savage-Hanford, Katarzyna Szustow Identyfikacja wizualna: Marek Mielnicki
O Festiwalu
WARSZAWA CENTRALNAto międzynarodowy festiwal teatralny, który odbywa się co dwa lata, a organizowany jest przez Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy im. Gustawa Holoubka. Program każdej edycji budowany jest wokół konkretnego tematu – w roku 2008: „Stygmaty ciała”, w 2010 – „Migracje”, w 2012 – „Przestrzeń – sztuka miasta”. Nowoczesność projektu przejawia się również w interdyscyplinarności i różnorodności przedstawianych form teatralnych i performatywnych. Napięcia buduje się poprzez odważne zestawienia spektakli, performance’ów, filmów wideo i innych spotkań ze sztuką.
Autorzy festiwalu wykorzystują specyfikę miejsca, w którym się znajdują: Polski, Warszawy i Pałacu Kultury i Nauki – symbolu stolicy. Odpowiadając na zdanie Alfreda Jarry’ego: „W Polsce, czyli nigdzie”, zapraszają przedstawicieli odmiennych etnicznie, wyznaniowo, gospodarczo, społecznie i politycznie kultur, aby stworzyć w Teatrze Dramatycznym miejsce spotkań wielorakich tożsamości. (tekst pochodzi z oficjalnej strony Festiwalu – warszawa-centralna.eu)
Daty pokazu: 20 maja 2010 (19:30), 19 czerwca 2010 (19:00), 20 czerwca 2010 (19:00)
Bańka mydlana na podstawie filmu Eytana Foxa w tłumaczeniu Jana Burzyńskiego
reżyseria i adaptacja scenariusza: Andrzej Pakuła
dramaturgia i adaptacja scenariusza: Jan Burzyński
scenografia i współpraca reżyserska: Agata Baumgart
realizacja projekcji: Wojciech Kaniewski, Tymon Kowalski, Dominik Pałgan
muzyka: Bartosz Borowiec, Jan Burzyński, Bartosz Kaputa
produkcja: Tomasz Grzegorek
inspicjent, sufler: Barbara Zając
realizacja dźwięku: Dariusz Kamiński
realizacja światła: Tomasz Burzyński
występują: Waldemar Barwiński, Klara Bielawka, Natalia Kalita, Maciej Nawrocki (gościnnie), Michał Podsiadło (gościnnie), Mikołaj Smykowski (gościnnie), Paweł Tomaszewski (gościnnie)
Koprodukcja Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy im. G. Holoubka i Koroporacji Teatralnej w ramach projektu MŁODA SCENA.
Inspiracją dla twórców Bański mydlanej był film Eytana Foxa i Gala Uchovskiego (patrz niżej). Spektakl jest o trójce młodych z Tel Awiwu, dla których media elektroniczne stały się podstawą egzystencji i jedynym środkiem kształtującym ich świadomość polityczną.
Noam, Alon i Ahal próbują żyć w oderwaniu od realnej polityki, tworzyć odrębną rzeczywistość w świecie pogrążonym w permanentnym konflikcie cywilizacyjnym. Odczuwają silną potrzebę zaangażowania politycznego, a zarazem doskonale zdają sobie sprawę z nieskuteczności i jałowości wszelkich form takiego zaangażowania oferowanych przez świat, w którym żyją – świat konfliktu izraelsko-palestyńskiego. Mają kłopoty z doświadczaniem, ponieważ czują, że wszystko to, co narzucono im jako „prawdziwy” sposób doświadczenia, jest zwyczajnie sztuczne i nie przystaje do ich wrażliwości. Pojawienie się w życiu Noama i jego przyjaciół Ashrafa – młodego Palestyńczyka, gwałtownie zderza i splata ze sobą dwa światy, które za wszelką cenę próbowali rozdzielić: świat polityki i świat prywatny. W spektaklu filmowy Ashraf zostaje zastąpiony medialną fantazją Noama i jego przyjaciół. Obraz medialny zajmuje tu miejsce realnej postaci i służy realizacji pragnienia o wejściu w relację z kimś obcym. (tekst: oficjalna strona teatru)
Ha Buah – Bańka mydlana-The Bubble
Zobacz fragment filmu
The Bubble (2006) (aka Ha-Buah) Trailer GAY MOVIE REVIEW
Zespół Korporacji Teatralnej
kierownik artystyczny
Andrzej Pakuła zespół aktorski
Katarzyna Kopania
Agata Szczepaniak
Małgorzata Szyk
Agnieszka Rura
Olga Ryl-Krystianowska
Miron Jagniewski
Wojciech Kaniewski
Adam Machalica
Kacper Nowacki
Mikołaj Smykowski
produkcja
Tymon Kowalski
Jagna Waleriańczyk
promocja
Agnieszka Bressa
kierownik techniczny
Michał Trzeciak
współpracują
Agata Baumgart
Bartek Kaputa
Natalia Pakuła
Franciszek Sterczewski
Mateusz Trzeciak
Ewa Włoszczuk
Zarządzaj zgodą
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.