Kategoria: Teatr Och

warszawskie spektakle teatralne, przedstawienia teatru och

Och Teatr

  • 8 kobiet

    8 kobiet

    Zapraszamy na spektakl 8 KOBIET Roberta Thomasa

    Opowieść wystawiana już w teatrach, ale kojarzoną głównie z filmem François Ozona.

    Wystąpią: Paulina Chruściel, Izabela Dąbrowska, Zofia Domalik, Katarzyna Gniewkowska, Emilia Krakowska, Maria Seweryn, Anna Smołowik i Weronika Warchoł. 

    Odcięty od świata dom na pustkowiu. Osiem kobiet – matka, żona, szwagierka, siostra, dwie córki, pokojówka i kucharka – podejrzanych jest o zabójstwo pana domu. Każda ma motyw, by zabić, każda ma alibi. Kobiety, próbując rozwiązać zagadkę tajemniczej śmierci, zaczynają prowadzić pełną zaskakujących zwrotów akcji, błyskotliwych ripost i kąśliwych uwag grę.
    Jakie emocje wyzwoli śmierć pana domu? Jakie sekrety zdemaskuje? 8 kobiet to spektakl, który łączy elementy powieści kryminalnej w stylu Agaty Christie, z komedią, melodramatem i musicalem. Jest także, a może przede wszystkim, opowieścią o różnych typach, wymiarach
    i tajemnicach kobiecości. Osiem kobiet i osiem wspaniałych aktorek na scenie.
    Premiera: 30 maja 2019 roku

    BILETY:

    w kasach teatrów: tel. 22 589 52 00 oraz 22 622 21 32,

    bilety@ochteatr.com.pl

    bilety@teatrpolonia.pl.

    Przekład: Jakub Rotbaum
    Scenografia i kostiumy: Katarzyna Adamczyk
    Muzyka: Michał Lamża
    Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
    Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Marta Kloc

    Obsada:


    Luiza, nowa służąca – Paulina Chruściel
    Augusta, siostra Gabi – Izabela Dąbrowska
    Katarzyna, młodsza córka Gabi – Zofia Domalik
    Gabi, żona Marcela – Katarzyna Gniewkowska
    Starsza Pani, matka Gabi – Emilia Krakowska
    Maria, ochmistrzyni – Maria Seweryn
    Patrycja, siostra Marcela – Anna Smołowik
    Zuza, starsza córka Gabi – Weronika Warchoł
    oraz zespół muzyczny w składzie: Michał Lamża, Wojciech Gumiński, Szymon Linette

    Bilety na wszystkie spektakle z repertuaru dostępne są online na stronach obu teatrów oraz w kasach biletowych, czynnych od poniedziałku do soboty w godz. 10:00-19:00, a w niedziele od godz. 12:00 (tel. 22 622 21 32 lub 22 589 52 00, bilety@teatrpolonia.pl lub bilety@ochteatr.com.pl). Pełny repertuar dostępny jest na stronie www teatru: www.ochteatr.com.pl.

    Premiera 30 maja na Dużej Scenie Och-Teatru.

    plakat afisz teatralny
  • Stowarzyszenie Umarłych Poetów

    Stowarzyszenie Umarłych Poetów

    Och-Teatr zaprasza na premierę spektaklu STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW Toma Schulmana w reżyserii Piotra Ratajczaka. Historia, znana głównie z kultowej adaptacji filmowej Petera Weira, 28 marca zostanie przeniesiona na deski Dużej Sceny Och-Teatru. W obsadzie między innymi Mirosław Kropielnicki, Wojciech Malajkat, Maciej Musiał i Maciej Musiałowski.

    Teatralna wersja kultowego filmu Petera Weira. W Akademii Weltona, elitarnej męskiej szkole z internatem, rozpoczyna się kolejny rok szkolny. Do grona pedagogów dołącza nowy charyzmatyczny wykładowca języka angielskiego – John Keating. Czterem zasadom akademii, którymi są: tradycja, honor, dyscyplina i doskonałość, przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania. Ciekawość świata, wrażliwość na literaturę piękną, umiejętność samodzielnego myślenia i chęć rozwijania indywidualnych pasji – to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie entuzjastów poezji. Co zwycięży: restrykcyjnie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu?

    – Historia Johna Keatinga i uczniów Akademii Weltona jest marzeniem o szkole i świecie, gdzie możliwe jest spotkanie z człowiekiem, który potrafi zmienić nasze życie. Prawdziwym autorytetem – powiedział reżyser spektaklu, Piotr Ratajczak

    Premiera: 28 marca 2019 roku
    Na kolejne spektakle zapraszamy od 29 marca do 3 kwietnia oraz od 15 do 18 maja.
    BILETY: tel. 22 589 52 00 oraz 22 622 21 32,

    bilety@ochteatr.com.pl i bilety@teatrpolonia.pl.

    Autor: Tom Schulman
    Reżyseria i opracowanie muzyczne: Piotr Ratajczak
    Przekład: Bartosz Wierzbięta
    Dramaturgia: Maria Marcinkiewicz-Górna
    Scenografia i światło: Marcin Chlanda
    Kostiumy: Grupa Mixer
    Choreografia: Arkadiusz Buszko
    Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
    Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski

    Obsada: 
    Weronika Łukaszewska, Adrian Brząkała, Mirosław Kropielnicki, Wojciech Malajkat, Maciej Musiał/Maciej Musiałowski, Paweł Pabisiak, Radomir Rospondek, Jakub Sasak, Aleksander Sosiński, Jędrzej Wielecki

    Bilety na wszystkie spektakle z repertuaru dostępne są online na stronach obu teatrów oraz w kasach biletowych, czynnych od poniedziałku do soboty w godz. 10:00-19:00, a w niedziele od godz. 12:00 (tel. 22 622 21 32 lub 22 589 52 00, bilety@teatrpolonia.pl lub bilety@ochteatr.com.pl). Pełny repertuar dostępny jest na stronie www teatru: www.ochteatr.com.pl.

    Stowarzyszenie Umarłych Poetów WIKI

  • Wąsy

    Wąsy

    WĄSY
    (blogteatralny)

    Tekst i reżyseria: Maciej Kowalewski
    Aktorzy: Teatr Montownia (Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki)
    Premiera: 20 września 2012 r., Och-Teatr, ul. Grójecka 65
    Premiera: 20 września 2012 r.
    Och-Teatr, Duża Scena

    Sztuka „Wąsy” została napisana przez Macieja Kowalewskiego na zlecenie Teatru Montownia w hołdzie wszystkim wąsatym na ciele i umyśle. Jest to antykorporacyjna ekologiczna tragikomedia omyłek, katastrof mniejszych i tych apokaliptycznych. Dzieje się w równoległej rzeczywistości nad morzem, gdzie grillują cztery małżeństwa, spędzając tam kolejne wakacje. Sztukę „Wąsy” może zagrać od czterech sztuk aktorów, obojętnie jakiej płci, byle tylko wąsy mieli. W przypadku tej realizacji, której reżyserem będzie sam autor sztuki, wszystkie dwanaście postaci grają czterej aktorzy Teatru Montownia: Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Rafał Rutkowski i Maciej Wierzbicki.
    Sztuka „Wąsy” jest dwudziestą drugą sztuką w dorobku dramatopisarskim Macieja Kowalewskiego.

    Fotografia teatralna

    Wąsy - Wierzbicki MaciejWąsy - Rutkowski RafałWąsy - Marcin PerchućWąsy - Krawczuk Adam

    Plakat teatralny

    Plakat teatralny Wąsy

  • Szelmostwa Skapena

    Szelmostwa Skapena

    (blogteatralny)

    Molier, Teatr Montownia
    Muzyka: Cezary Kosiński
    Aktorzy: Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki

    Molier „Szelmostwa Skapena”

    „Szelmostwa Skapena” Teatru Montownia to popis kunsztu gry aktorów. Liczne gagi bawią publiczność w finezyjny sposób, gwarantując niezapomnianą rozrywkę.

    „Szelmostwa Skapena”, których forma oparta jest na włoskiej komedii dell’arte, są znakomitym pretekstem do zabawy konwencją. Czterech aktorów gra kilkanaście postaci, zachowując przy tym rytm i czytelność fabuły. Usunęli z tekstu role kobiece, a tylko opowiadają o kobietach i oczywiście są w nich zakochani.
    „Szelmostwa” w założeniu są spektaklem autorskim opartym na technice i wyobraźni aktorów, umiejętności w operowaniu gestem i głosem.

    „Molierowskie ‘Szelmostwa Skapena’ to więcej niż popis aktorskiego rzemiosła. Aktorom udaje się nie tylko naśladować znane z XVI-wiecznych rycin figury komedii dell’arte, te wszystkie postaci pochylonych przez wiek starców, sprężystych amantów i ruchliwych arlekinów. Potrafią dotrzeć do istoty tego gatunku – lazzi, czyli gagów. W ich wymyślaniu są niezawodni.”

    Roman Pawłowski, Gazeta Wyborcza

    „Aktorzy Montowni są uniwersalni i potrafią w komiczny sposób eksponować fizyczne charakterystyczne cechy: chudość, giętkość, wydatny nos, czy szerokie usta (…) Wszyscy czterej grają czysto, inteligentnie, pomysłowo, bez oszczędzania sił.”

    Hanna Bałtyn, Twój Styl

    Fotografia

    Szelmostwa Skapena Teatr Montownia

  • Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o teatrze, a boicie się zapytać

    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o teatrze, a boicie się zapytać

    „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o teatrze, a boicie się zapytać”
    (blogteatralny)

    Tekst: Roman Radomski i Teatr Montownia
    Występują: TEATR MONTOWNIA w składzie: Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki
    Scenografia: Paulina Czernek

    TEATR CHŁODNICA zaprasza na kolejne zderzenie z prawdziwym teatrem i jego problemami. Po pamiętnej dyskusji o Warszawie w spektaklu „Stolyca” (której owocem jest m.in. lifting Dworca Centralnego i rozpoczęcie budowy drugiej linii metra ), tym razem Montownia chce rozpocząć dyskusję o kondycji współczesnego teatru w Polsce.

    Zważywszy na liczne spory, różnice zdań, a niekiedy nawet oznaki otwartej wrogości wobec siebie, wyrażanej przez artystów scen warszawskich, Teatr pragnie naciąć napęczniały wrzód, aby oczyścić atmosferę i podłożyć podwaliny pod fundament nowego, powszechnego, współczesnego, dramatycznego, polskiego i narodowego, przy udziale inicjatywy prywatnej, Teatru.
    Wszystkich, którym los teatru nie jest obojętny, lub tych, którzy mają go kompletnie dosyć, zapraszamy na wieczór teatralny pt.: „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o teatrze, a boicie się zapytać”… Wieczór poprowadzą aktorzy Montowni.

    Fotografie

    Adam-Krawczuk Teatr Montownia
    Teatr Montownia Wszystko, co chcielibyście...

  • Aaa zatrudnimy clowna

    Aaa zatrudnimy clowna

    Matei Visniec
    AAA ZATRUDNIMY CLOWNA
    przekład: Krzysztof Warlikowski
    reżyseria: Marcin Hycnar
    występują: TEATR MONTOWNIA (Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki)
    premiera: 28 października 2011 r., Och-teatr, ul. Grójecka 65

    „Dzisiejszy cyrk to gówno. To nędzna amatorszczyzna.
    Dziś już nikt nie wie, co to jest prawdziwe zawodowstwo.
    Żadnej fantazji. Żadnej siły perswazji. Ofermy, kabotyni, beztalencia!
    Mówię ci, Filippo, jeśli my zdechniemy, sztuka zdechnie z nami.”

    (fragment sztuki)

    Och-teatr po raz kolejny będzie gościł na swoich deskach aktorów Teatru Montownia. Krawczuk, Perchuć, Rutkowski i Wierzbicki biorą na warsztat sztukę Matei Visniec’a „Aaa zatrudnimy clowna”. Historia rumuńskiego autora o podstarzałych clownach w interpretacji Montowni staje się sztuką niezwykle bliską rzeczywistości.

    To opowieść o grupce artystów, których kiedyś łączyły ideały, pasja i przyjaźń. Spotkanie po latach jest okazją do zrewidowania młodzieńczych planów, wzajemnych relacji i mitów dotyczących przeszłości.

    Nieprzypadkowo przedstawienie powstaje przy okazji jubileuszu piętnastolecia istnienia grupy. Z każdą kolejną kwestią granica między sceniczną fikcją a prywatnością zaciera się coraz bardziej…
    Spektakl jest reżyserskim debiutem Marcina Hycnara, na co dzień aktora Teatru Narodowego i studenta Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej.

    foto teatr montownia

  • Kamienie w kieszeniach

    Kamienie w kieszeniach

    Kamienie w kieszeniach
    Autor: Marie Jones
    Występują: Rafał Rutkowski i Maciej Wierzbicki
    Tłumaczenie: Anna Wołek i Krystyna Podleska
    Reżyseria: Krzysztof Stelmaszyk
    Muzyka: Jan Duszyński
    Kostiumy: Wanda Kowalska
    Światło: Tomasz Madejski

    Akcja sztuki rozgrywa się w małej irlandzkiej wiosce. Pewnego dnia przybywa tam ekipa z Hollywood, aby kręcić film z udziałem miejscowych statystów. To wydarzenie odegra niebagatelną rolę w życiu niejednego z nich. Tragedia uzależnionego od narkotyków nastolatka zderzona jest z niepoprawnym optymizmem statystów Charliego i Jake’a, którzy dostrzegają szansę na realizację swoich śmiałych marzeń.

    „Kamienie w kieszeniach” są więc nie tylko trafnym oddaniem realiów planu filmowego, ale również opowieścią o zderzeniu sławnych i bogatych z „plebsem”, oraz o tym, jak bycie twórczym pomaga przezwyciężać własne słabości, kompleksy i lęki.

    W zamyśle pisarki w komedii występuje tylko dwóch aktorów (Rafał Rutkowski i Maciej Wierzbicki), którzy odgrywają kilkanaście postaci, m.in. amerykańską gwiazdę filmową czy zblazowanego reżysera. Aktorzy występują bez rekwizytów, na niemal zupełnie pustej scenie. Konwencja gry przypomina komedię dell’arte, przefiltrowaną jednak przez współczesność.

    Historia bohaterów „Kamieni w kieszeniach” do złudzenia przypomina historię samego Teatru Montownia. Dzięki pasji i wierze we własne siły, czterech absolwentów Akademii Teatralnej, którzy na przekór wszystkim założyli 13 lat temu własny teatr, istnieje do dzisiaj jako grupa, na trwałe zapisując się w historii polskiego teatru. Z kolei bohaterowie sztuki, Charlie i Jake, realizując swoje marzenia, ze statystów przeistaczają się w gwiazdy grające we własnym filmie.

    Dojrzałość połączona z dziecięcą fantazją – to cechy łączące aktorów Montowni i postaci w sztuce.

    Również historia kariery teatralnej Marie Jones przypomina nieco dzieje Montowni. Jej marzeniem było aktorstwo. Jednak sytuacja irlandzkich kobiet pragnących poświęcić się grze nie była łatwa. I tak w 1983 roku powstał Charabanc Theatre Company – niezależny zespół teatralny, założony przez grupę kobiet sfrustrowanych brakiem propozycji ról w irlandzkich teatrach, zdecydowanie faworyzujących młode angielskie aktorki. Marie Jones była współtwórczynią tej grupy, która w ciągu 10 lat stała się jednym z najbardziej znaczących, niezależnych zespołów teatralnych w Irlandii. Szybko okazało się, że w tym zespole Marie Jones najlepsza jest jako dramatopisarka. Obecnie jej dramaty wystawiane są z powodzeniem w wielu krajach.

    Fotografia: Piotr Gamdzyk

    (materiał nadesłany)

  • W małym dworku

    W małym dworku

    Stanisław Ignacy Witkiewicz
    W MAŁYM DWORKU
    Sztuka w trzech aktach z 1921 r.

    Reżyseria: Anna Augustynowicz
    Scenografia: Marek Braun
    Kostiumy: Wanda Kowalska
    Światło: Krzysztof Sendke
    Producent wykonawczy: Magda Kłosińska

    Obsada: Iza Kuna, Barbara Kurzaj, Anna Moskal, Maria Seweryn, Anna Smołowik, Mariusz Drężek, Arkadiusz Janiczek, Borys Jaźnicki, Szymon Kuśmider, Maciej Wierzbicki/Janusz Chabior.

    Opis:
    W małym dworku Witkacego to komedia z czterema trupami w tle. Utwór powstał jako parodia teatru dziewiętnastowiecznego. Autor zdaje się bawić wątkiem „romantycznych” kochanków, „romantycznych” poetów, światem zjaw pomieszanym ze światem żywych, w rzeczywistości kryzysu gospodarczego i moralnego, „wszystkowolności”. Pisze nowoczesny utwór dramatyczny, w którym świadomość gry jego bohaterów nie jest w stanie uchronić ich przed desperacką dążnością do samounicestwienia. Cztery trupy w finale ojciec – matka („król – królowa”) razem z potomstwem, dają początek „nowemu światu”. Poczucie „tragicznej winy” prędko znajduje ukojenie w pogrzebowym rytuale, a służący – żałobnicy zapraszają nowych „Państwa”, do nowego „dance macabre”.

  • Biała bluzka

    Biała bluzka

    Biała bluzka
    Adaptacja i reżyseria: Magda Umer
    Opracowanie i kierownictwo muzyczne: Janusz Bogacki
    Światło: Piotr Pawlik
    Występują: Krystyna Janda i Janusz Bogacki z zespołem muzycznym

    O czym jest opowiadanie:
    (…) Opowiada o dziewczynie, której młodość przypada na początek lat osiemdziesiątych. Czy Elżbieta, bohaterka „Białej bluzki” jest normalna? Trudno dać jednoznaczną odpowiedź, trudno dziś bowiem wytyczyć granice normalności. Na pewno jest „uszkodzona” przez dwie straszliwe plagi naszych czasów: zbyt obojętną matkę i zbyt natarczywą historię. Nie wyposażona w mechanizmy obronne, zbyt mało czujna, nie dość kochana, jest za słaba na świat, ale chwilami stawia temu światu wściekły opór. Sama nie wie, czy na wodach życia jest paprochem, czy „sterem, żeglarzem, okrętem”. Niepojęty szum świata łagodzi lub zaostrza jej wierny przyjaciel i wróg: alkohol. Bohaterka „Białej bluzki” jest jeszcze pamiętnikarką; próbuje jak umie, z wisielczym humorem, opisać Warszawę lat 1981-83… (…) [Wydawnictwo Literackie, 1988]

    A o czym jest spektakl:
    Spektakl „Biała bluzka” według opowiadania Agnieszki Osieckiej powstał w roku 1987. Reżyserem i adaptatorką tekstu była pani Magda Umer. W spektaklu znalazły się piosenki Agnieszki Osieckiej. Aranżacje były autorstwa pana Janusza Bogackiego i jego zespół też grał w przedstawieniu.

    Spektakl był opowieścią o młodej kobiecie nie mogącej sobie poradzić ze sobą i z Polską lat stanu wojennego. Symboliczna biała bluzka była marzeniem i znakiem przystosowania do życia w kraju zakazów i nakazów, cenzury, opozycji, kartek na mięso, zaświadczeń z miejsca pracy, dowodów, stempelków i godziny policyjnej i więźniów politycznych. Krajem braku wolności, w którym ułańska fantazja podlewana alkoholem, miłość, przyjaźń i poczucie humoru pozwalały czuć smak życia. Życia stąd – dotąd, jak to nazywa bohaterka. „Taki czas na marnych ludzi” to sztandarowa piosenka tamtego spektaklu sprzed lat. Z czasem spektakl stał się „kultowy”, był grany w całej Polsce, przeglądała się w nim dorastająca młodzież, uznała że bohaterka Osieckiej mówi, myśli i czuje jak oni.
    (cytat za: newsletter Teatru Polonia)

    Fragmeny recenzji

    Reanimacja słynnych spektakli sprzed lat kończy się zazwyczaj klęską. Reguła ta nie dotyczy „Białej bluzki”. Nowej wersji, której premiera odbyła się w stołecznym Och-Teatrze, nie ogląda się jak wykopaliska sprzed lat. „Biała bluzka” w 2010 roku stała się uniwersalną opowieścią o życiowych outsiderach. Jednostkach wrażliwych, odtrącanych na margines życia, zagubionych w świecie przepisów i sztucznych konwenansów.
    Jan Bończa-Szabłowski

    Przedstawienie jest kolejnym, mówionym szeptem i krzykiem, tour de force wybitnej aktorki. Krystyna Janda gra oszczędnie, a mimo to skupia całą uwagę widowni. Stopniuje napięcie, idealnie rozkładając mocniejsze i lżejsze akcenty. Inaczej niż przed laty śpiewa. Głos aktorki zmienia barwę, staje się ciemniejszy, zdarty, jakby wpisała weń wszystkie minione lata. Ktoś powie, że to szkodzi śpiewaniu Jandy, bo czuć w nim walkę, znać wysiłek, niemal ból. Tymczasem właśnie zniszczony głos artystki, mnie przypominający wielką Mariannę Faithfull, staje się jej atutem, a songom z „Białej bluzki” przydaje siły.
    Jacek Wakar

    Fotografie: Robert Jaworski

     

  • UCHO, GARDŁO, NÓŻ

    Vedrana Rudan
    UCHO, GARDŁO, NÓŻ
    Czas trwania spektaklu: 120 minut, jedna przerwa

    Przekład: Grzegorz Brzozowicz
    Adaptacja i reżyseria: Krystyna Janda
    Scenografia: Magdalena Maciejewska
    Występuje: Krystyna Janda
    Producent wykonawczy: Marta Bartkowska

    Premiera: 12 Listopada 2005 r.
    UWAGA: Spektakl dozwolony od lat 18!

    Monodram Krystyny Jandy. Artystka gra i reżyseruje sama. Jest również autorką adaptacji teatralnej książki Vedrany Rudan (o tym samym tytule), na której oparty jest spektakl.

    Tonka Babić, bohaterka kontrowersyjnego „Ucho, gardło, nóż” to kobieta po pięćdziesiątce, która spędza bezsenną noc. Leży w łóżku przy włączonym bez dźwięku telewizorze i, pochłaniając kolejne tabliczki czekolady, opowiada swoje życie. Przeskakuje z miejsca na miejsce. Tragiczne wydarzenia przeplata komicznymi epizodami, rwie narrację, droczy się z ciekawskim czytelnikiem-podglądaczem. Jest szczera aż do bólu, nie oszczędza nikogo, ale przede wszystkim nie oszczędza samej siebie.

    (tekst: oficjalna strona Och Teatru)

    więcej o:

    Wywiad z autorką tekstu – VEDRANA RUDAN U IN MAGAZINU NOVE TV

  • Zielone Zoo

    Jan Brzechwa, Julian Tuwim
    ZIELONE ZOO

    Reżyseria i choreografia Leszek Bzdyl
    Scenografia i kostiumy Jan Kozikowski

    Występują: Ewa Konstancja Bułhak, Michał Breitenwald, Leszek Zduń
    oraz Maciej Kierzkowski i Robert Lipka

    PREMIERA 28 lutego 2010

  • Miss HIV

    Miss HIV
    Autor: Maciej Kowalewski
    Reżyseria: Maciej Kowalewski
    Muzyka: Bartosz Dziedzic
    Występują: Ewa Szykulska, Maria Seweryn, Iza Kuna, Patrycja Szczepanowska, Tomasz Tyndyk/Rafał Mohr
    Kostiumy: Tomasz Jacyków

  • Darkroom

    Rujana Jeger
    DARKROOM

    Przekład: Dorota Jovanka Cirlić
    Adaptacja i reżyseria: Przemysław Wojcieszek
    Scenografia: Marceli Sławiński
    Asystent scenografa: Ewa Kochańska
    Kostiumy: Katarzyna Lewińska
    Muzyka: Antoni Łazarkiewicz
    Producent wykonawczy: Elżbieta Czerwińska
    Przygotowanie wokalne: Romana Krebs-Zywert
    Występują: Maria Seweryn, Arkadiusz Janiczek, Jerzy Łapiński, Rafał Mohr i Karol Wróblewski

  • Wassa Żeleznowa

    Autor Maksym Gorki

    Adaptacja Krystyna Janda
    Reżyseria Waldemar Raźniak (debiut)
    Muzyka Zbigniew Preisner
    Scenografia Maciej M. Putowski
    Kostiumy Dorota Kołodyńska
    Producent wykonawczy, inspicjent, rekwizytor – Jarosław Szowa

    Obsada:

    Krystyna Janda, Jerzy Trela, Jacek Beler, Tadeusz Chudecki, Monika Fronczek, Justyna Schneider, Joanna Kulig, Szymon Kuśmider, Dorota Landowska/Bożena Stachura, Lidia Sadowa, Anna Smołowik, Bartek Ostapczuk.

  • Lovv

    Stefan Lindberg
    LOVV
    Autor: Stefan Lindberg
    Przekład: Paulina Rosińska
    Reżyseria: Marek Pasieczny
    Scenografia: Marek Braun
    Muzyka: Robert Łuczak
    Aktorzy: Dorota Rubin, Anna Sroka, Adam Krawczuk, Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki, Michał Żurawski

    Bohaterami dramatu Lindberga są młodzi ludzie kończący gimnazjum. Wyrośnięte dzieci, coraz częściej stające wobec wyzwań typowych dla świata dorosłych. Każde z nich to mieszanina wrażliwości, oczekiwań, kompleksów.

    Teatr Montownia powstał w 1996 roku jako niezależna grupa teatralna założona przez czterech absolwentów warszawskiej Akademii Teatralnej.