Tag: Spektakle Teatru Hoteloko

  • Syrena herbem twym zwodnicza / Rzecz o Wolności

    Syrena herbem twym zwodnicza / Rzecz o Wolności

    „Syrena herbem twym zwodnicza / RZECZ O WOLNOŚCI”
    Inspiracja C.K. Norwid
    performance

    Cztery grupy młodzieży z różnych środowisk z warszawskich szkół i placówek wychowawczych spotykały się oddzielnie podczas warsztatów teatru fizycznego, warsztatów tanecznych, wideo i performance.  (więcej…)

  • jutro: urodziny

    jutro: urodziny

    jutro: urodziny
    Teatr HOTELOKO
    performance
    reżyseria, scenografia, wideo: Thomas Harzem
    performerzy: Kathleen Bredenbeck, Thomas Harzem, Agata Życzkowska

    obraz/dźwięk/krzyk////playlist naszego życia/wspomnienia stąd i stamtąd//projekt inspirowany ostatnim przedstawieniem Tadeusza Kantora „Dziś są moje urodziny”

    (więcej…)

  • Igor Bauersima 69

    Igor Bauersima 69

    69
    Igor Bauersima
    Tłumaczenie: Karolina Bikont
    Teatr HOTELOKO
    Prapremiera polska: 27 marca 2014

    Reżyseria: Karolina Kirsz
    Przestrzeń/Wideo/Audio: Thomas Harzem
    Kostiumy: Ewelina Brudnicka
    Występują: Agata Życzkowska i Grzegorz Stosz
    Produkcja: Agata Życzkowska//Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

    Premiera w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru oraz projektu DOTKNIJ TEATRU:
    27 marca 2014 r., godz. 19:00, Klub Kultury Saska Kępa, ul. Brukselska 23, wstęp wolny na zaproszenia

    Informacja o rezerwacji zaproszeń i biletów :
    info@fundacjarozwojuteatru.pl, tel. +48 884 647 604

    „Pewna kobieta poszukiwała mężczyzny, który chciałby dać się zjeść. Taki mężczyzna zgłosił się. Doszli do porozumienia. Mężczyzna przyjechał w umówione miejsce, kobieta zabiła go i zjadła. Czy kobieta jest winna?”

    Głód: nostalgia metafizyczna i tęsknota za drugim człowiekiem.
    Zjeść: posiąść drugą istotę, zawładnąć jej ciałem, duszą i sercem.
    Historia mężczyzny, który „chcę zostać zjedzony” i kobiety szukającej kogoś potrafiącego się jej całkowicie oddać. Gra z widzem i skojarzeniami. Gra słów na wielu poziomach. Historia inspirowana autentycznym przypadkiem kanibala z Rotenburga.
    Kobieta staje przed sądem pytając:

    „Czy istnieją jakiekolwiek zasady moralne, według których nie mamy prawa rozporządzać naszym życiem? A może nasze życie nie należy do nas? W takim razie do kogo? Do naszych rodziców? Do społeczeństwa? Do państwa? Do kościoła? Do Boga? Za co w takim razie wolno wziąć odpowiedzialność jednostce?” Czy w ogóle istnieje wolność?

    Patronat: Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu Teatralnego ITI
    Partnerzy: Klub Kultury Saska Kępa, Teatr Druga Strefa

    Projekt wspierany przez Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej oraz Ambasadę Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie

    Plakat teatralny

    plakat

    BIOGRAMY TWÓRCÓW:

    IGOR BAUERSIMA – ARCHITEKT, MUZYK, REŻYSER, AUTOR
    Urodził się w Pradze w 1964 r., jego rodzina emigrowała w 1968 r. do Szwajcarii. W latach 90. założył grupę teatralną OFF OFF Bühne, dla której powstała większość jego tekstów i prac reżyserskich. Pod koniec lat 90. stał się jednym z wiodących inicjatorów nowego niemieckiego teatru. Jego sztuki często dotykają kontrowersyjnych tematów. Oparte są na koncepcjach filozoficznych, gdzie zwraca szczególną uwagę na kwestie związane z problemami moralności, tożsamości ludzkiej, jednostki oraz jej stosunku do społeczeństwa. Europejski rozgłos przyniósł Bauersimie przetłumaczony na ponad 20 języków i grany również w Polsce na scenach wielu teatrów dramat 'norway.today’, za który został nagrodzony Nagrodą dla Najlepszego Młodego Autora 2001/2002 Magazynu 'Theater Heute’. Prapremiera sztuki ’69’ odbyła się w 2003 r. w Düsseldorfer Schauspielhaus w Niemczech w reżyserii i scenografii Igora Bauersimy.

    KAROLINA KIRSZ – REŻYSER
    Ukończyła Wydział Reżyserii Dramatu Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego, a także Wydział Wiedzy o Teatrze w AT. Wyreżyserowała spektakl „Zima w czerwieni” Adama Rappa w Teatrze Rampa/Scena Eksperymentalna w Warszawie, za który otrzymała Pierwszą Nagrodę na XII Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym ZDARZENIA im. Józefa Szajny w Gdańsku i Tczewie. Ponadto wyreżyserowała spektakle: „Pułapka” Tadeusza Różewicza w ramach cyklu ‘Studio in Progress’ w Teatrze Studio w Warszawie, „Końce świata” Marca Beckera dla Teatru HOTELOKO, „Dotknij wiatru, dotknij wody” – adaptacja prozy Amosa Oza w ramach X Festiwalu Kultury Żydowskiej „Warszawa Singera” oraz serię czytań performatywnych w warszawskich teatrach ( m. in. w Teatrze Studio, Powszechnym, Konsekwentnym). Obecnie jest asystentem na Wydziale Reżyserii Dramatu w AT oraz przygotowuje się do pracy doktorskiej.

    AGATA ŻYCZKOWSKA – AKTORKA i PRODUCENT
    Ukończyła Wydział Aktorski PWSFTv i T w Łodzi w 2001 r. Zagrała m.in. w spektaklach Iwony Kempy „Kształt rzeczy” i „Czwarta siostra” w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, „1,2,3,4 baba jaga patrzy” Pawła Demirskiego w reż. Thomasa Harzema w Teatrze Wytwórnia oraz „The SHOW MUST GO ON” w choreografii Jérôme’a Bela w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Otrzymała Nagrodę na XIX Festiwalu Szkół Teatralny w Łodzi za spektakl „Amadeusz”, reż. Waldemar Zawodziński, Nagrodę dla Najlepszego Młodego Aktora w sezonie 2001/2002 w Teatrze Polskim w Bydgoszczy oraz Nagrodę Zespołową za spektakl „Rodzina wampira” w reż. Pawła Szkotaka na I Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy. Jest inicjatorką powstania Fundacji Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’ oraz Teatru HOTELOKO. Była producentem spektakli, w których brała udział także jako aktorka: „Turista”, reż. Thomas Harzem; „Pracownia Ludica nr 2”, reż. Solange Bonfil, „Końce świata”, reż. Karolina Kirsz, „Podwórko Korczaka” reż. Paweł Paszta.

    GRZEGORZ STOSZ – AKTOR
    Ukończył Wydział Aktorski PWSTvF i T w 2001 r. Na Festiwalu Szkół Teatralnych został nagrodzony za rolę Czepca w „Weselu”. Założył grupę teatralną Chóry Gertrudy Stein i wyprodukował spektakle: „Mona Rogers” oraz „Technika punktu świetlnego” nagrodzony m.in. Grand Prix Festiwalu Teatralnego w Łodzi oraz Grand Prix Festiwalu Bramat. Zagrał m.in. w spektaklach: „Mieszczanin szlachcicem” w reż. Adama Orzechowskiego w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, „Podróż do wnętrza pokoju” Michała Walczaka w reż. Adama Sroki w Teatrze Powszechnym im. J. Kochanowskiego w Radomiu oraz „Niebo” w reż. Anny Jadowskiej w Teatrze Stara Prochoffnia. Zagrał także m.in. w filmach Anny Jadowskiej pt. „Dotknij mnie” oraz Sebastiana Buttnego „Heavy Mental”. Jest autorem scenariusza filmu fabularnego pt. „Z Ziemi do gwiazd” oraz scenarzystą, reżyserem i producentem filmu krótkometrażowego opartego na „Hamlecie”, do którego niedawno zakończyły się zdjęcia.

    THOMAS HARZEM – SCENOGRAFIA i PROJEKCJE WIDEO
    Ukończył Szkołę Sztuki Wizualnej „CIMdata” w Berlinie (2000). W Teatrze Wytwórnia w Warszawie był reżyserem, autorem scenografii, adaptacji i wideo projekcji przy trzech spektaklach: „Polowanie na szczury” Petera Turrini’ego na motywach utworu Willarda Manusa, „O lepszy świat” Rolanda Schimmelpfenninga oraz „1 2 3 4 Baba Jaga Patrzy” na podstawie dramatu Pawła Demirskiego. Ponadto współpracował z Michałem Zadarą, Janem Peszkiem, Łukaszem Kosem, Pawłem Szkotakiem. Zrealizował projekt Międzynarodowego Festiwalu WARSZAWA CENTRALNA 2010 'MIGRACJE’ pt. „TURISTA” na podstawie sztuki Mariusa von Mayenburga. Współpracował z Teatrem HOTELOKO przy spektaklu „Podwórko Korczaka” w reżyserii Pawła Paszty, gdzie zrealizował projekcje wideo.

    EWELINA BRUDNICKA – KOSTIUMY
    Studentka V roku Scenografii na Wydziale Sztuki Mediów i Scenografii w Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studia licencjackie zakończyła projektem dyplomowym na podstawie opery Christopha Willibalda Glucka „Orfeusz i Eurydyka” w pracowni prof. Marcina Jarnuszkiewicza. Współpracuje z reżyserką Karoliną Kirsz: opracowała scenografię i kostiumy do spektaklu „Pułapka” Tadeusza Różewicza w Teatrze Studio w Warszawie w ramach projektu „Studio in Progress” oraz do czytań performatywnych „Pamiętniki Mary Berg” (Teatr Żydowski w Warszawie) i „Cyjanek o piątej” Pavla Kohouta (Teatr HOTELOKO). Zrealizowała scenografię i kostiumy w spektaklu „Podwórko Korczaka” w reżyserii Pawła Paszty – Teatr HOTELOKO.

    KAROLINA BIKONT – TŁUMACZKA Z JĘZ. NIEMIECKIEGO
    Urodzona w 1975 we Wrocławiu. W latach 1982 – 1989 mieszkała w Berlinie (Zachodnim), w latach 1997 – 2000 studiowała germanistykę na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Przetłumaczyła kilkadziesiąt sztuk z języka niemieckiego oraz kilka sztuk na język niemiecki, które zostały wystawione. Opublikowała m.in.: „O zwierzętach; Chór sportowy”, „Babel. Podróż zimowa” – Elfride Jelinek, „Patrz, słońce zachodzi” Sibylle Berg. „Anthologie polnischer Dramen der Gegenwart”, sztuki Rolanda Schimmelpfenniga, Mariusa von Mayenbura w „Antologii sztuk niemieckich”.

    TEATR HOTELOKO

    powstał z inicjatywy aktorki i producentki Agaty Życzkowskiej. Skupia zawodowych artystów. Nazwa jest związana z ideą: GRAMY TAM, GDZIE JEST DOBRY FLOW.
    Teatr działa pod skrzydłami Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ [frt:nf]. Od 2011 roku zrealizował trzy produkcje: „Pracownia Ludica nr 2”, reż. Solange Bonfil – premiera w Madrycie w październiku 2011 r., „Końce świata”, reż. Karolina Kirsz – premiera w Warszawie w marcu 2012 r. w Klubie Kultury Saska Kępa oraz „Podwórko Korczaka”, reż. Paweł Paszta – premiera w Warszawie w grudniu 2012 w Teatrze Kamienica. Spektakl ‘69’ jest czwartą produkcją teatru.

  • Końce świata | Fundacja Rozwoju Teatru

    Końce świata | Fundacja Rozwoju Teatru

    KOŃCE ŚWIATA Marc Becker Weltuntergänge
    Teatr HOTELOKO w Centrum Promocji Kultury
    Klub Kultury SASKA KĘPA, ul. Brukselska 23
    Prapremiera 16 marca 2012

    Reżyseria: Karolina Kirsz
    Obsada: Katarzyna Czapla, Agata Życzkowska, Pascal Kaczorowski, Adam Pater
    Tłumaczenie: Maciej Ganczar
    Licencja: Agencja Dramatu i Teatru ADiT
    Scenografia: Anna Skupień
    Kostiumy: Katarzyna Szczurowska
    Projekcje wideo: Stefan Ruf
    Fotografia: Marta Ankiersztejn
    Projekt plakatu: Bartłomiej Sawka
    Producent: Agata Życzkowska
    Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ [frt:nf]
    Współpraca: Grupa VERTE

    „Siedzimy wszyscy w pokoju o wiele za ciemnym i o wiele za gorącym. Słuchamy złej muzyki, jemy złe jedzenie i pijemy złe napoje. Jesteśmy niezrównoważeni, agresywni, zestresowani i tylko w pewnych warunkach zdolni, by kochać. Ale obok jest inny pokój. Wszyscy razem przechodzimy do drugiego pokoju…”

    „Końce świata” to jedna historia opowiedziana z czterech punktów widzenia. Czym jest koniec świata? Zdarzeniem realnym, strachem, rodzajem limitu w nas samych… ? Czy lęk może być początkiem? W jaki sposób cząstka nas niknie w drugim człowieku? Co znaczy umieścić w kimś swój koniec lub upatrywać w nim swojego odrodzenia? Każdy z nas nosi w sobie jego ziarno, poczucie chwili, w której może nastąpić. Tropieniu tego momentu w sobie poświecona jest ta opowieść…
    Czwórka bohaterów przychodzi podzielić się pewną tajemnicą. Pamięcią niezwykłego wydarzenia. Cztery zwykłe, ludzkie istnienia i miłość taka sama jak każda inna: ku wieczności poprzez bzdurę, banał, codzienność. A w ostatecznej chwili, w miejsce modlitwy, ironiczny chichot. Trafna obserwacja rzeczywistości w nowej formie i ciekawym języku. A wszystko okraszone odrobiną magii.
    Teatr HOTELOKO powstał z inicjatywy aktorki i producentki Agaty Życzkowskiej i działa pod skrzydłami Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ [frt:nf]. Premiera spektaklu „Końce świata” odbędzie się w nowym miejscu kulturalnym w Warszawie – Klub Kultury SASKA KĘPA.
    Reżyserka Karolina Kirsz otrzymała wraz z Grupą VERTE Pierwszą Nagrodą na Festiwalu im. Józefa Szajny ZDARZENIA 2011 w Gdańsku i Tczewie za spektakl „Zima w czerwieni” Adama Rappa, który będzie także prezentowany w czerwcu 2012 r. na Festiwalu m-Teatr w Koszalinie.

    Projekt wspierany przez Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej oraz Ambasadę Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie//Gefördert aus Mitteln der Stiftung für deutsch-polnische Zusammenarbeit und der Bundesrepublik der Deutschland Botschaft in Warschau

    Projekt plakatu: Bartłomiej Sawka

    Plakat teatralny Końce świata Teatr HOTELOKO

    Fotografia teatralna: Natalia Tryczyńska

     Agata Życzkowska Adam Pater
     Katarzyna Czapla Pascal Kaczorowski

    KOŃCE ŚWIATA – RECENZJE:

    Zakochanie, zachwyt i odwaga trwają coraz krócej, ze względu na lęk, który zajmuje coraz więcej czasu i miejsca. (…) Lęk przed miłością i samotnością, lęk przed odrzuceniem, lęk przed krokodylem, który (nocą) mieszka pod łóżkiem i lęk przed bombą ukrytą w koszu na śmieci, gdzieś w centrum miasta. Końce Świata” są słodko gorzkie, bawią i wzruszają. Minimalistyczna, adekwatna do historii scenografia, genialna muzyka (m.in. Tricky i Lamb). (…) Reżyserka po raz kolejny pokazuje, że bardziej zainteresowana jest widzem, niż własną, metaforyczną, wielogodzinną i równie wielo-kontekstową, egzystencjalną, wypowiedzią teatralną.
    Robert Rient /wywrota.pl

    Reżyserka robi z tekstu Beckera bardzo stonowaną historię o różnych formach namiętności. Takiej, która nie ma szans się spełnić, jak i takiej, która jest zbyt silna jak na ziemskie warunki. Zespołowi Hoteloko udaje się przy tym nie popaść w sentymentalizm ani patos. (…) Stefan Ruf ładną scenografię uzupełnia projekcjami wideo (…). Świetnego występu należy pogratulować Życzkowskiej i Paterowi. Opisane wyżej niuanse ich ról Johanny i Johanna są kontrapunktem do kreacji Czapli i Kaczorowskiego.
    Szymon Spichalski /teatrdlawas.pl

    W spektaklu widz może zobaczyć, że niezależnie od odmienności sposobu widzenia otoczenia, można przeżywać coś wspólnie z drugim człowiekiem. Okazuje się, że przebieg zdarzeń, decydujących o całości życia, można opowiedzieć nieco komicznie. Przecież wszelkie niedostatki w kontaktach z ludźmi to sprawa najnaturalniejsza, tak oczywista, że spoglądając na scenę w teatrze, często widzimy tam siebie. Taka wizja zaprezentowana, zdecydowanie ma za zadanie wyzwolić różne typy reakcji, w każdym z osobna, ale pokazując, że wszyscy jesteśmy także do siebie podobni, ze względu na to, że jesteśmy elementami tego samego świata. Do tego dochodzi nastrój spektaklu, który stworzony został dzięki wizualizacjom wykonanym przez Stefana Rufa, dającym efekt głębi oraz muzyce grupy Lamb, w której przeplatał się spokój i zamęt na przemian.
    Dorota Dłużniewska /kulturalniewaw.pl

    Informacje prasowe

    16 i 17 marca 2012 // godz. 20.00
    28 marca 2012 // godz.19.00 w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru DOTKNIJ TEATRU 2012
    Wstęp wolny na zaproszenia // rezerwacja: agata@fundacjarozwojuteatru.pl

    PRODUCENT/PROMOCJA:
    Agata Życzkowska
    Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’ [frt:nf]
    Tel. +48 883-760-405// agata@fundacjarozwojuteatru.pl

    www.fundacjarozwojuteatru.pl