W imię miłości, zaślepieni chęcią ratowania ukochanych, bywa, że łamiemy prawo, normy, zasady i konwencje…
Kategoria: Teatr Polski
warszawskie spektakle teatralne, przedstawienia teatru polskiego – filmy, recenzje
Teatr Polski
Król Lear
Dramat Szekspira Król Lear w przekładzie Stanisława Barańczaka na scenie Teatru Polskiego. W roli króla wystąpi Andrzej Seweryn. Lear zrzekając się korony rezygnuje z poczucia bezpieczeństwa jakie dawał mu urząd. Nagle zmuszony jest mierzyć się ze sobą i światem jako zwykły człowiek.
Cyd
Napisany w XVII wieku Cyd – główne dzieło Pierre’a Corneille’a – w tym sezonie na scenie Teatru Polskiego. Dramat Cyd, w którym rozwój akcji ustępuje monologom i dialogom daje świetne możliwości aktorskie.
Zwiastowanie
Głównym tematem sztuki jest dla mnie boskie powołanie i to, jak ludzie je rozumieją. Wszystkie postaci w dramacie dają świadectwo, że Zbawiciel żyje – to bardzo silne świadectwo, wystawione przez autora poprzez jego bohaterów.
Lembit Peterson
Bolesław Śmiały
Inscenizacja BOLESŁAWA ŚMIAŁEGO Bartosza Zaczykiewicza przywraca warszawskim scenom tekst Stanisława Wyspiańskiego. Reżyseria: Bartosz Zaczykiewicz / Andrzej Seweryn.
Kochanek
„Kochanek” to sztuka zaliczana do arcydzieł Harolda Pintera. To misternie skonstruowany, pasjonujący obraz z życia pary małżeńskiej.
Irydion
Równo 100 lat po pierwszej premierze na deskach Teatru Polskiego Andrzej Seweryn mierzy się, tak jak w 1913 roku Arnold Szyfman, z tekstem Zygmunta Krasińskiego. Wybierając „Irydiona” na inaugurację założonego przez siebie teatru Szyfman wskazywał kierunek swojego myślenia o teatrze i repertuarze.
Wieczór piosenek Brassensa
Wieczór piosenek Brassensa – koncert. aktorzy IZABELLA BUKOWSKA, MAGDALENA SMALARA / ŁUCJA ŻARNECKA, WOJCIECH CZERWIŃSKI. GEORGES BRASSENS – poeta, kompozytor, interpretator, był jednym z najwybitniejszych twórców francuskiej piosenki poetyckiej.
Szewcy
Czas heroicznych bohaterów przeminął bezpowrotnie, świat jakim go znaliśmy poszedł do diabła, a ludzkość zeszła na psy…
DULSCY Z O.O.
Czy żyjemy w kraju „40 milionów kołtunów”, w którym z pokolenia na pokolenie przekazujemy sobie „dulszczyznę”, niczym chorobę genetyczną? Zgadzamy się na to? Wszyscy, czy tylko niektórzy? Przekażemy ją dalej? Ponad sto lat od prapremierowego wystawienia Moralności Pani Dulskiej pytania Gabrieli Zapolskiej są nadal aktualne. A odpowiedzi bolesne. Niejednoznaczne. Albo nie istnieją. (fragment opisu)
Do Amsterdamu. Wieczór piosenek J. Brela
Do Amsterdamu. Piosenki Jacquesa Brela to spektakl muzyczny, opowieść o podróży po autentyczność, o próbie uwolnienia się od krępujących nas schematów, o otaczających nas absurdach.
Pinokio
Pinokio Carlo Collodi (Adaptacja i reżyseria:Jarosław Kilian Muzyka:Grzegorz Turnau Choreografia:Katarzyna Anna Małachowska Kierownictwo muzyczne:Urszula Borkowska Przygotowanie wokalne:Anna Chmielarz) Na dużej scenie Teatru Polskiego przypominamy wiecznie młodą opowieść o pajacu Pinokiu, która też jest historią o teatrze, o ucieczce z teatru i powrocie na scenę. Wszak Pinokio jest przecież marionetką teatralną, kimś kto ma praprzodków we włoskiej komedii dell`arte. (tekst:Teatr Polski)
Tramwaj
Spektakl według Tramwaju zwanego pożądaniem Tennessee Williamsa. Théâtre de l’Odéon w Paryżu / Nowy Teatr w Warszawie