Kategoria: Teatr Polonia

warszawskie spektakle teatralne, przedstawienia teatru polonia – recenzje, skróty

Teatr Polonia

  • Kredyt

    Kredyt

    Teatr Polonia zaprasza na spektakl KREDYT Jordiego Galcerána w reżyserii Macieja Kowalewskiego. To inteligentna komedia z błyskotliwym humorem, żywymi dialogami, obfitująca w zwroty akcji od samego początku i utrzymująca w napięciu aż do końca.

    Na Małej Scenie Teatru Polonia zobaczymy Piotra Borowskiego i Piotra Machalicę.

    x

    Przedmiot intrygi

    Historia nader współczesna: Adam przychodzi do Dyrektora banku z prośbą o kredyt. Jednak jego otrzymanie graniczy niemal z cudem – zwłaszcza, gdy nie ma się żadnego zabezpieczenia finansowego. Dlatego czasem szczęściu trzeba pomóc… szantażem. Dyrektor banku podjudzany przez bezczelnie pewnego siebie kredytobiorcę stoczy walkę między rozsądkiem a emocjami. Dodajmy jeszcze, że przedmiotem intrygi jest kobieta – a więc wszystko może się zdarzyć!

    Prapremiera

    Prapremiera polska: 30 kwietnia 2016 roku
    Premiera warszawska: 19 października 2019 roku, godz. 16:00, Mała Scena – Fioletowe Pończochy
    Kolejne spektakle: 20 października, godz. 16:00 oraz 17 listopada, godz. 19:30.

    Jordi Galcerán

    Obsada

    Reżyseria: Maciej Kowalewski
    Przekład: Rubi Birden
    Scenografia: Katarzyna Kiersznowska
    Muzyka: Bartosz Dziedzic
    Kostiumy: Pola Gomółka
    Obsada: Piotr Borowski, Piotr Machalica
    Czas trwania: 75 minut, bez przerwy

    Pełny repertuar dostępny jest na stronie teatru: www.teatrpolonia.pl.

    Kredyt
    Kredyt fot.- Piotr Dłubak
  • Wania, Sonia, Masza i Spike

    Wania, Sonia, Masza i Spike

    Teatr Polonia zaprasza na spektakl WANIA, SONIA, MASZA I SPIKE Christophera Duranga w reżyserii Macieja Kowalewskiego.

    Obsada

    W obsadzie: Ewa Błaszczyk, Jowita Budnik / Małgorzata Rożniatowska, Marianna Janczarska, Dorota Landowska, Maciej Kowalewski i Wojciech Zieliński.

    Opis

    Wania i jego adoptowana siostra Sonia, rodzeństwo w średnim wieku, dzielą dom po rodzicach w Bucks County w Pensylwanii. W idyllicznej scenerii domu na wzgórzu na tarasie z pięknym widokiem na staw popijają poranną kawę. Mają imiona bohaterów Czechowa nadane przez rodziców – entuzjastów teatru. Wania i Sonia nigdy nie musieli dorosnąć. Opiekowali się teraz już zmarłymi rodzicami, nie mają pracy. Pieniądze zapewnia im ich siostra Masza, słynna aktorka seriali klasy premium („Lady killer” to jej najsłynniejsza rola), która jest właścicielem domu i płaci rachunki. Wania (który jest gejem) i Sonia (która zawsze przypomina wszystkim, że została adoptowana) spędzają dni, rozpamiętując wszystkie stracone szanse, zastanawiając się, czy gaj dziewięciu wiśni na ich posiadłości to już wiśniowy sad i opłakują swój raczej czeski los w życiu. Jedynym innym mieszkańcem domu jest sprzątaczka Kasandra, która podobnie jak jej imienniczka, ma skłonność do wypowiadania strasznych i absurdalnych proroctw, w które nikt nie wierzy, a które czasami się sprawdzają. Ta „sielanka” zostaje przerwana niespodziewaną wizytą Maszy, niosącą ze sobą falę dramatu, niekończącą się litanię sukcesów i niepewności oraz znacznie młodszego, wspaniałego acz raczej pustego kochanka o imieniu Spike…

    Czechowowskie konstrukcje

    „Sztuka Duranga ma delikatność i misterność czechowowskich konstrukcji, tak bliskich polskiemu widzowi i jednocześnie rozmach brodwayowskich produkcji, które gwarantują sukces u każdej publiczności. Jedną z jej najważniejszych wartości są pełnowartościowe, dramatyczne i jednocześnie komediowe role, które w tej obsadzie zachwycą. Dla mnie jest to materiał na prawdziwe widowisko zrobione z dbałością o słowo, frazę i klarowną, linearną fabułę, dające szansę na pokazanie teatru w jego najszlachetniejszej współczesnej formie. To piękna sztuka o najważniejszych wartościach życia, wzruszająca, smutna, sentymentalna i bardzo, bardzo mądrze śmieszna” – powiedział Maciej Kowalewski.

    Produkcja

    PRODUKCJA: FIRMA „EWA” EWA BŁASZCZYK-JANCZARSKA
    Spektakl jest realizowany za zgodą Samuel French Inc., za pośrednictwem AGENCJI ADiT.
    Spektakl dofinansowany ze środków:

    Premiera

    Data premiery: 15 grudnia 2018
    Pokaz przedpremierowy: 14 stycznia 2019
    Premiera prasowa: 15 stycznia 2019, kolejne spektakle od 16 do 21 stycznia oraz od 23 do 25 lutego

    Autor

    Autor: Christopher Durang
    Tłumaczenie: Bogusława Plisz-Góral
    Reżyseria i opracowanie muzyczne: Maciej Kowalewski
    Scenografia: Arkadiusz Kośmider
    Kostiumy: Dorota Roqueplo
    Producent wykonawczy: Ewa Ratkowska
    Obsada: Ewa Błaszczyk, Jowita Budnik / Małgorzata Rożniatowska, Marianna Janczarska, Dorota Landowska, Maciej Kowalewski, Wojciech Zieliński
    Czas trwania: 100 minut, jedna przerwa

    Bilety

    BILETY: bilety@ochteatr.com.pl i bilety@teatrpolonia.pl
    Pełny repertuar dostępny jest na stronie www teatru: www.teatrpolonia.pl

    Plakat

  • Almodovaria

    Almodovaria

    Teatr Polonia zaprasza na muzyczny spektakl ALMODOVARIA, którego premiera odbędzie się 25 kwietnia w Teatrze Polonia. Jest to historia wywiedziona z filmowego świata Pedra Almodóvara, wzbogacona o piosenki z tekstami Anny Burzyńskiej. Reżyseruje Anna Wieczur-Bluszcz, wystąpią Anna Sroka-Hryń i Mateusz Dębski z zespołem muzycznym.

    Drapieżna i sentymentalna, perwersyjna i naiwna, ale przez to prawdziwa w swoich namiętnościach i tęsknotach. Taka jest bohaterka monodramu ALMODOVARIA. Jej rozmaite pragnienia i smutki wyśpiewuje na scenie Anna Sroka-Hryń. Układają się one w niezwykłą opowieść o kobiecie, która nie boi się przyjemności, ale też często topi smutki w kolejnym kieliszku wina w Café Luna. Wspaniała historia, wywiedziona z filmowego świata Pedra Almodóvara, wzbogacona o piosenki z tekstami Anny Burzyńskiej!

    – Almodovaria to historia o tęsknocie za miłością, o samotności i odrzuceniu, pożądaniu i namiętności. Historia, można by powiedzieć o tym samym i taka sama, jak zawsze – a jednak inna, bo bohaterką jest nietypowa kobieta – Agrado. Jej imię znaczy ROZKOSZ…
    – powiedziała reżyser spektaklu, Anna Wieczur-Bluszcz.

    Na motywach filmów Pedra Almodóvara Maria Janicka
    ALMODOVARIA
    Data premiery: 25 kwietnia 2019
    Kolejne spektakle: od 26 do 30 kwietnia, 17 maja oraz od 14 do 16 czerwca
    Reżyseria: Anna Wieczur-Bluszcz
    Teksty piosenek: Anna Burzyńska
    Scenografia i kostiumy: Ewa Gdowiok
    Reżyseria światła: Paulina Góral
    Aranżacje i kierownictwo muzyczne: Mateusz Dębski
    Choreografia: Anna Iberszer
    Konsultacja wokalna: Jacek Laszczkowski
    Asystentka ds. scenografii: Małgorzata Domańska

    Polonia Almodovaria

    Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Magdalena Kłosińska
    Obsada: Anna Sroka-Hryń i Mateusz Dębski z zespołem muzycznym

    BILETY: online [https://teatrpolonia.pl/event-data/3500/almodovaria] oraz w kasach teatrów: tel. 22 589 52 00 oraz 22 622 21 32, bilety@ochteatr.com.pl i bilety@teatrpolonia.pl
    Pełny repertuar dostępny jest na stronie www teatru: www.teatrpolonia.pl

  • Depresja komika

    Depresja komika

    DEPRESJA KOMIKA
    Scenariusz i reżyseria: Michał Walczak
    Występują: Rafał Rutkowski, Adam Woronowicz

    Kolejna artystyczna współpraca Teatru Polonia z Teatrem Montownia zapowiada się znakomicie i to z wielu powodów – odpowiedzią na zimę i szarość będzie bowiem spektakl DEPRESJA KOMIKA, czyli przezabawna historia zawodowego „rozśmieszacza”, który ku zaskoczeniu wszystkich będzie się musiał zmierzyć z… depresją oraz ze swoim terapeutą! Co więcej, niekontrolowane wybuchy śmiechu na widowni gwarantują swoim profesjonalizmem aktorzy Rafał Rutkowski i Adam Woronowicz oraz reżyserujący spektakl Michał Walczak, który jest też autorem tekstu sztuki.

    Kulisy humoru, intrygi showbiznesu, zabawna opowieść o depresji!  Zaskakujące wyznania, zwroty akcji i wyjątkowe historie komika oraz jego terapeuty tworzą zabawny, ciepły i intrygujący obraz naszej codzienności, z jej problemami i przede wszystkim… radościami. Dwóch artystów, dwóch mężczyzn: zawodowy komik i psychoterapeuta zajmujący się depresją – czy można wyobrazić sobie dwa bardziej od siebie odległe zawody?  Komik Rafał zawodowo rozśmiesza, pociesza i daje nadzieję, że świat nie jest taki zły, jak czasami może się wydawać. Przywraca ludziom radość życia. Odnosi wielkie sukcesy, jest rozchwytywany i sławny, ponieważ depresja jako problem dotyka coraz większej ilości ludzi. Jego praca jest na wagę złota, a on sam ma rodzinę, jest szczęśliwy i spełniony. Pewnego dnia w trakcie swojego show traci przytomność i trafia do terapeuty, który… diagnozuje u niego depresję. Wszystko to dzieje się na 24 godziny przed premierą najważniejszego występu w karierze Rafała. Spotkanie komika w depresji i terapeuty staje się więc swojego rodzaju pojedynkiem o największą stawkę.

    Teatr Montownia to jedna z pierwszych niezależnych grup teatralnych w Polsce. Założyli ją w 1996 r. trzej absolwenci ówczesnej warszawskiej PWST: Adam Krawczuk, Rafał Rutkowski i Maciej Wierzbicki. Później dołączył do nich Marcin Perchuć, również absolwent PWST. Krytycy zgodnie twierdzą, że Montownia jest jedną z ważniejszych grup, jakie pojawiły się na polskim rynku teatralnym. Montownia konsekwentnie definiuje własny model teatru – niezależnego, wolnego od biurokracji, otwartego na nietuzinkowe pomysły i gotowego wspierać innych twórców. Montownia jest teatrem, który nie posiada własnej sceny, obecnie gra gościnnie m.in. w Teatrze Polonia oraz w Och-Teatrze.

    PREMIERA W TEATRZE POLONIA 30 GRUDNIA 2013 R.
    SPEKTAKL SYLWESTROWY 31 GRUDNIA 2013 R.

    Fotografia teatralna

    Hanna Białoń Kostrzewa PR Teatr Polonia ul. Marszałkowska 56, Warszawa Scenariusz i reżyseria: Michał Walczak Występują: Rafał Rutkowski, Adam Woronowicz
    Foto: Kasia Chmura Cegiełkowska
    Na zdjęciu: Rafał Rutkowski

    fotografia teatralna fotografia teatralna

    depresja komika depresja komika

    Plakat teatralny

    plakat teatralny

  • Jeszcze będzie przepięknie

    Jeszcze będzie przepięknie

    Jeszcze będzie przepięknie

    Tekst i reżyseria: Przemysław Wojcieszek
    Scenografia i kostiumy: Małgorzata Bulanda
    Asystent scenografa: Małgorzata Domańska
    Światło: Kuba Kijowski
    Aranżacje muzyczne:Kuba Kapsa
    Opracowanie wokalne: Romana Krebsówna
    Charakteryzacja i wizerunek sceniczny: Hubert Grabowski
    Producent wykonawczy i asystentka reżysera: Marta Więcławska

    Obsada: Ewa Kasprzyk, Monika Dryl (aktorka Teatru Narodowego), Michał Piela, Rafał Rutkowski, Bogusław Siwko.

    Dwupokoleniowa rodzina dręczona przez urzędnika bankowego ściągającego długi. Przeciętni Polacy, nieudacznicy i marzyciele, zabawni i rozczulający. Bardzo podobni do nas wszystkich. Spektakl, w którym dużo muzyki, ponieważ młoda dłużniczka startuje w amatorskich telewizyjnych konkursach piosenki i w tym widzi rozwiązanie problemów rodziny. W obsadzie m.in. lubiani przez publiczność Teatru Polonia: Rafał Rutkowski (bohater Ojca Polskiego, one-man show na dużej scenie Teatru Polonia), Michał Piela i jedna z najlepiej śpiewających młodych aktorek – Monika Dryl. (źródło – strona www Teatru Polonia)

    Jeszcze będzie przepięknie Teatr Polonia

    recenzja – http://www.teatrpolonia.pl/jeszcze-bedzie-przepieknie/recenzje/4991
    Trailer Filmowy Promo


  • KANTATA NA CZTERY SKRZYDŁA

    KANTATA NA CZTERY SKRZYDŁA

    Autor:Robert Brutter
    Reżyseria: Grzegorz Warchoł
    Wystąpują: Agata Kulesza, Sławomir Orzechowski, Marek Kudełko

    Polska komedia w reżyserii Grzegorza Warchoła, z Agatą Kuleszą w roli głównej.

    Zabawna opowieść o kobiecie (Agata Kulesza), która w momencie kryzysu postanawia się powiesić . Dwa Anioły: doświadczony (Sławomir Orzechowski) i młody, początkujący (Marek Kudełko) na różne sposoby starają się odwieść ją od tego pomysłu. Miedzy innymi od zaangażowania publiczności (to Szanowni Państwo) zależeć będzie, czy im się to uda. Argumenty za życiem, szczęściem i sensem są tematem tej opowieści.

  • PRZYGODA

    PRZYGODA

    Autor: Sandor Marai
    Tłumaczenie: Katarzyna Lewicka
    Reżyseria: Krystyna Janda
    Scenografia: Janusz Sosnowski
    Asystent scenografa: Małgorzata Domańska
    Kostiumy: Magdalena Biedrzycka
    Światło: Piotr Pawlik
    Muzyka: Tatiana Czabańska-Cacko i Michał Cacko
    Producent wykonawczy: Ewa Ratkowska

    Wystąpią: Jan Englert, Edyta Olszówka, Beata Ścibakówna, Zofia Zborowska, Wiesław Komasa, Maciej Marczewski, Mariusz Zaniewski.

    „Przygoda” to trochę gotycka opowieść o domu wielkiego Profesora. Najpierw personel, a zarazem jakby i domownicy w jednym budują legendę bohatera – wybitnej jednostki w świecie nauki i wspaniałego człowieka, trochę groźnego i tajemniczego. Profesor, jego żona, asystent, sekretarka i jakby recepcjonistka oraz przyjaciel ze studiów to osoby, wokół których dzieje się mnóstwo dziwnych zdarzeń. Są oni powiązani ze sobą cienkimi nićmi, często tworzącymi plątaniny niczym sieci. Kto wije sieć? Kto w tej intrydze rozdaje karty?
    źródło Teatr Polonia i www.stacjakultura.pl

  • PATTY DIPHUSA

    PATTY DIPHUSA

    Międzynarodowa gwiazda porno, czy też międzynarodowy symbol seksu, po raz kolejny w Warszawie. Tym razem w Teatrze Polonia.

    PATTY DIPHUSA, postać stworzona przez hiszpańskiego reżysera Pedro Almodovara pierwotnie pomyślana była jako alter-ego autora. Stała się bohaterką pisanych przez niego felietonów publikowanych w latach 80 w tygodniku „LA LUNA”. Nazywano ją też bardziej wulgarnym i mniej patetycznym wcieleniem Holly Golightly ze „Śniadania u Tiffany’ego”. Po latach Pedro Almodovar przestał traktować Patty jako swoje alter-ego, ale nie przestał jej kochać. Dowodem tego jest warszawskie przedstawienie, w którym Ewa KASPRZYK wciela się w rolę drapieżnej, czasem sentymentalnej, ale zawsze prowokacyjnej gwiazdy porno. Almodovar nigdy nie godził się na wystawienie tych tekstów w teatrze.

    Pedro Almodovar
    PATTY DIPHUSA

    Czas trwania spektaklu: 60 minut, bez przerwy

    Przekład: Hanna Torrent-Piasecka
    Reżyseria: Marta Ogrodzińska
    Występuje: Ewa Kasprzyk
    Adaptacja: Remigiusz Grzela
    Kostiumy: Ewa i Piotr Krajewscy
    Charakteryzacja i wizerunek sceniczny: Hubert Grabowski

    Premiera: 21 Wrzesień 2006

  • Ojciec Polski

    Ojciec Polski

    (blogteatralny)

    Teatr POLONIA
    OJCIEC POLSKI
    Tekst i reżyseria: Michał Walczak
    Wykonanie: Rafał Rutkowski

    Niezapomniane doznania: poród na żywo. Cała prawda o seksie małżeńskim. Zachowania godowe u zwierząt. Jak podrywać „na ojca” na placu zabaw? Jak nakłonić żonę do drugiego dziecka? I wiele innych porad. Tylko dla widzów o mocnych nerwach i zdrowych przeponach.

    Rafał Rutkowski z Teatru Montownia zabiera widzów w niezwykłą podróż – podróż do wnętrza ojcostwa! To kolejna odsłona znanej już formuły stand-up comedy, czarnego humoru, prowokacji i doskonałego warsztatu aktorskiego Rafała Rutkowskiego. Niezapomniane doznania: poród na żywo. Cała prawda o seksie małżeńskim. Zachowania godowe u zwierząt. Jak podrywać „na ojca” na placu zabaw? Jak nakłonić żonę do drugiego dziecka? I wiele innych porad. Tylko dla widzów o mocnych nerwach i zdrowych przeponach. One-man show dla wszystkich ojców. A zwłaszcza ich matek. Żon. I dzieci. Obudź w sobie ojca.

    Fotografia teatralna: Jacek Poreba

    R Rutkowski (fot. Jacek Poreba)
    Rafal_Rutkowski (fot. jacek poreba)

  • SHIRLEY VALENTINE

    SHIRLEY VALENTINE

    Willy Russell
    SHIRLEY VALENTINE

    Reżyseria: Maciej Wojtyszko
    Występuje: Krystyna Janda

    Shirley Valentine, która kiedyś miała marzenia (chciała zostać stewardessą!), od lat wiedzie życie kury domowej i żony. Wspomina, przygotowując obiad i popijając wino. Nie ma jednak dość odwagi, by zacząć realizować swoje dawne marzenia. Aż pewnego dnia…

    Shirley Valentine chciała zostać stewardessą, poznawać nowych ludzi, zwiedzać obce kraje. Jednak od lat wiedzie życie kury domowej i żony. Wspomina przygotowując obiad, popijając wino i przemawiając do… kuchennej ściany. Znudzona wyznaje: Wiesz, co ja sobie całe życie mówiłam? Dzieci dorosną, to ja se stąd pójdę. Dzieci dorosły, a ja, co? Nie mam gdzie iść! A poza tym to wiesz, co ludzie mówią? „Po czterdziestce to tak, jakby już wszystko było i nic człowieka nie rajcuje.” Tylko, że u mnie to szybciej poszło! Ja to się tak czułam jak miałam dwadzieścia pięć! Shirley nie ma dość odwagi, by zacząć realizować swoje dawne marzenia. Aż pewnego dnia… decyduje się na szaleństwo. Mając powyżej uszu małżeńskich powinności, postanawia zacząć wszystko od nowa. „Shirley Valentine” to spektakl terapeutyczny zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Doskonały także na poprawę nastroju. Mimo gorzkiej prawdy o życiu, nie sposób przestać się śmiać.

  • Multimedialne Coś Bogusława Schaeffera Teatr Polonia

    Multimedialne Coś Bogusława Schaeffera Teatr Polonia

    Bogusław Schaeffer

    MULTIMEDIALNE COŚ

    Realizacja i produkcja spektaklu: Krystyna Gierłowska
    Scenografia: Andrzej Kokosza
    Obsada: Bogusław Schaeffer (w roli akompaniatora) Marek Frąckowiak, Waldemar Obłoza, Agnieszka Wielgosz.

    Multimedialne Coś Bogusława Schaeffera jest jedynym przedstawieniem z udziałem samego autora. W sztuce aktorzy mają poprowadzić benefis autora. Nie są do tego przygotowani, nie mają pojęcia o muzyce, wszystko ich zaskakuje, w ferworze zapominają o beneficjencie, ten cierpliwie znosi skandal. Cała akcja to podejmowane przez aktorów próby sprostania sytuacji i opanowywanie emocji.
    Zmuszający do refleksji temat sztuki, brawurowe aktorstwo, zbudowana środkami multimedialnymi scenografia i przede wszystkim obecność dramaturga i kompozytora przy fortepianie współtworzą niezwykłe wydarzenie artystyczne. Spektakl którego premiera odbyła się w 2007 r., był prezentowany ponad 40 razy w Polsce oraz wielokrotnie za granicą m.in.: w Wiedniu, Pradze, Bratysławie, Budapeszcie.
    W tym roku spektakl został zaproszony do Mediolanu oraz do Stanów Zjednoczonych, na Kubę i Festiwal w Edynburgu.

    więcej o spektaklu na oficjalnej stronie Teatru Polonia

    na culture.pl o Bogusławie Schaefferze

  • Rajskie Jabłka

    Rajskie Jabłka

    Raszyd Tuguszew

    Sceny z życia Włodzimierza Wysockiego

    Przekład: Robert Worsztynowicz
    Reżyseria: Żanna Gierasimowa

    Realizacja filmów: Rymwid Błaszczak

    Scenografia i kostiumy: Katarzyna Lewińska
    Występują: Żanna Gierasimowa i Evgen Malinovskiy
    Montaż projekcji: Wojciech Kliczka, Karolina Noińska
    Producent wykonawczy: Katarzyna Błachiewicz, Ewa Ratkowska

    Recenzje

  • Romulus Wielki

    OBSADA: Mirosław Kropielnicki, Ewa Wiśniewska, Magdalena Walach, Józef Fryźlewicz, Piotr Kozłowski, Marek Kudełko, Szymon Kuśmider, Jerzy Łapiński, Piotr Ligienza/Rafał Maćkowiak, Aleksander Mikołajczak, Paweł Okraska, Witold Wieliński, Andrzej Szenajch. BILETY 70, 55, 35 zł.