Kategoria: Teatr Druga Strefa

Magazynowa 14A
02-652
Warszawa

  • Noc Helvera

    Noc Helvera

    Reżyseria i scenografia Sylwester Biraga
    Występują: Halina Chrobak, Piotr Duda
    Kostiumy Beata Borowska
    Plakat Jan Wawrynkiewicz
    Realizacja techniczna Eligiusz Baranowski

    Ingmar Villqist
    NOC HELVERA
    17 czerwca, godz. 20.00 PREMIERA w Teatrze Druga Strefa
    Wstrząsający dramat ludzkiej tragedii pychy i poniżenia. Spektakl zawieszony w czasie, mogący się odgrywać gdziekolwiek i kiedykolwiek. Także tu i teraz…
    Bo czy brunatne czasy rodzącego się nazizmu należą już do przeszłości? Czy kryształowe noce w różnych odsłonach nie są powtarzającym się elementem historii na sinusoidzie wieków? Czy współczesne podziały na gorszy i lepszy sort nie powinny zasiać w nas niepokoju?

    Teatr Druga Strefa

    Teatr Druga Strefa każe widzowi zmierzyć się z trudnymi pytaniami. Sylwester Biraga inscenizując dramat Ingmara Villqista nie podsuwa gotowych odpowiedzi. Każe wszystkim szukać ich wewnątrz siebie, sprawiając, że Noc Helvera staje się ich udziałem. Nie sposób będzie jej zapomnieć po opuszczeniu teatru. Wracać będzie jak natrętne echo. Każde medialne informacje będą nową Nocą Helvera! Helvera XXI wieku…

    Spektakle 17, 18 czerwca 2016

    Projekt współfinansowany przez Urząd m. st. Warszawy
    Czas trwania: 75 minut // bilety: 30 zł
    Rezerwacje: info@teatrdrugastrefa.pl lub 690-886-943
    Bilety online http://www.teatrdrugastrefa.info

  • Parapetówka

    Parapetówka

    Teatr Druga Strefa w Warszawie zaprasza na spektakl
    „Parapetówka”, reż. Ewa Błachnio
    Reżyseria: Ewa Błachnio
    Adaptacja: Jakub Kasprzak, Ewa Błachnio
    Projekcje: Piotr Chlipalski
    Konsultacje: Grzegorz Kempinsky
    Występują: Ewa Błachnio, Marta Marzęcka, Jacek L. Zawada, Piotr Wiśniewski

    Głównymi bohaterami są Anna (Ewa Błachnio) i Paweł (Piotr Wiśniewski) – pałający do siebie ideologiczną nienawiścią.

    Anna: katoliczka, zacięta „moherówa”, mniej więcej w balzakowskim wieku, emerytowana samotna matka dorosłej córki. Paweł: młody, inteligentny, przystojny, utalentowany, wysportowany, atrakcyjny. Trzydziestoletni samotny gej. Co ich łączy? Na pewno korytarz kamienicy, w której oboje mieszkają… Ale czy tylko..? Od lat ich ciężko wypracowany rytm dnia polegający m.in. na uprzykrzaniu sobie wzajemnie życie demonstrując swą nienawiść zawsze i wszędzie, zostaje zaburzony, gdy Anna staje się ofiarą wypadku i wymaga codziennej opieki. Jedyną osobą, która może jej udzielić pomocy, jest… Paweł.

    Codzienna historia opowiedziana z niecodziennej perspektywy… Basi (Marta Marzęcka) i Tadzika (Jacek L. Zawada), którzy całej historii z pewnością dodają skrzydeł…

    Fotografia ze spektaklu

    Parapetówka reżyseria Ewa Błachnio
    Parapetówka reżyseria Ewa Błachnio

    Czas trwania: 75 min
    Spektakl dla widzów od 15+
    UWAGA: W spektaklu używane są światła stroboskopowe

    21 maja, godz. 20.00
    Z okazji Dnia Teatru Publicznego zapraszamy Państwa na spektakl Teatru Żelaznego (Katowice) „Parapetówka” w reżyserii Ewy Błachnio. Na spektakl obowiązywać będzie wstęp wolny przy wcześniejszej rezerwacji telefonicznej bezpłatnych wejściówek. Rezerwacje wystartują 17 maja o godzinie 12.00 pod numerem telefonu 690-886-943.

  • Wysocki. Powrót do ZSRR

    Wysocki. Powrót do ZSRR

    Wysocki. Powrót do ZSRR
    Spektakl „Wysocki. Powrót do ZSRR” to historia Włodzimierza Wysockiego, słynnego radzieckiego barda, ale i morfinisty i alkoholika, który na co dzień zmagał się z władzą i bezpieką ZSRR.

    scenariusz i reżyseria:
    Piotr Sieklucki
    muzyka na żywo:
    Paweł Harańczyk
    obsada:
    Edward Linde-Lubaszenko
    i Piotr Sieklucki
    produkcja:
    Teatr Nowy w Krakowie

    Muzyczny spektakl oparty na zapiskach Mariny Vlady „Przerwany lot”, listach przyjaciół Włodzimierza Wysockiego, „Umierałem sto razy” Korczaka, to historia jednej z największych postaci rosyjskiego życia kulturalnego lat 60 i 70. Na jego utworach wychowywały się dwa rosyjskie pokolenia. Ten aktor Teatru na Tagance i pieśniarz o charakterystycznie zachrypniętym głosie wystąpił w 28 rolach filmowych, 20 rolach teatralnych. Jego teksty charakteryzowały się odważnym antytotalitarnym przesłaniem. Spektakl, który przypadkowo zbiega …się z ostatnimi smutnymi i zatrważającymi wydarzeniami na Ukrainie, jest naszą wypowiedzią o totalitarnych zapędach Rosji i o jej krzywdzącym jednostkę systemie.

    „Sieklucki w roli Wysockiego jest doskonały(…) Uwodzi i zniechęca równocześnie(…) Prezentuje pijaństwo rozbuchane o głosie swojego bohatera(…) Śpiewa mocno i pięknie.”
    Alicja Muller, „Teatr dla was”

    wysocki
    scenariusz i reżyseria: Piotr Sieklucki
    muzyka na żywo: Paweł Harańczyk
    obsada: Edward Linde-Lubaszenko i Piotr Sieklucki
    produkcja: Teatr Nowy w Krakowie

    „To przygnębiający obraz człowieka uwikłanego w swoje czasy(…) Sieklucki w roli Wysockiego jest przekonywujący, ale niejednoznaczny(…) I wielka niespodzianka w spektaklu, sam Edward Linde-Lubaszenko jako ojciec.”
    Justyna Nowicka, „Radio Kraków”

    „Mniej znane ballady Wysockiego płyną ze sceny i ścielą się gdzieś miedzy rzędami foteli. W oparach alkoholu, przy dźwiękach kolejnych flaszek wyciąganych ze skrzynki i krążących wśród widzów (…) Sieklucki stworzył niepowtarzalny obraz człowieka płynącego pod prąd – jego Włodzimierz Wysocki to człowiek wolny i zniewolony jednocześnie, porywany przez nałóg i niepozwalający porwać się biegowi historii.”
    Kamil Reichel, „RozświetlamyKulturę”

    bilety: 30 zł
    rezerwacje: 690-886-943 lub fredro@teatrdrugastrefa.pl
    bilety online: www.teatrdrugastrefa.info

  • Folies, Folies – rewia drag queens

    Folies, Folies – rewia drag queens

    Folies, Folies – rewia drag queens
    Reżyseria: Sylwester Biraga
    Obsada:
    Kim Lee
    Lady Brigitte
    Selliné Dé Mellon
    Charlotte
    Morning Glory
    Królowa Nocy
    Papina McQueen
    Master Bee
    Gladky Adaś

    Teatr Druga Strefa zaprasza na najgorętszy show tej zimy!
    Folies, Folies – rewia drag queens

    PREMIERA: 31 grudnia 2014, godz. 22.00

    Pierwsza w historii Polski rewia drag queens! Niezapomniany wieczór szalonej zabawy w iście queerowym stylu! Kicz kontra glamour. Na scenie pojawią się prawdziwe legendy, ikony kobiecości – Marilyn Monroe, Cher, Christina Aguilera, Kalina Jędrusik czy Lisa Minelli! Nasze nieokiełznane drag queenki, niewiarygodne iluzjonistki płci zmieniać będą osobowości częsciej niż peruki, reinterpretując największe hity najpopularniejszych musicali! Będą tony piór, cekinów i brokatu, niebotycznie wysokie szpilki, ekstrawaganckie kreacje i przede wszystkim mnóstwo śmiechu! Wieczór niebezpiecznych zabaw z genderem dopełnią numerki dwóch performerów boyleskowych!
    Uwaga! W Sylwestra wspólnie powitamy Nowy Rok na scenie! Lampka prosecco dla każdego w cenie biletu! Po całym show zapraszamy wszystkich na after party w teatrze! Kultura przede wszystkim!

    Plakat teatralny

    plakat teatralny grafika teatr

  • Marilyn – życie niemożliwe

    Marilyn – życie niemożliwe

    Autor: David Barbero
    Tłumaczenie: Rubi Birden
    Reżyseria: David Foulkes
    Scenografia: Sylwester Biraga
    Kostiumy: Sylwester Krupiński
    Występują:
    Aleksandra Tomaś – Marilyn Monroe
    Dorota Kamińska – Gladys Baker

    Chociaż Marilyn Monroe zdobyła serca milionów ludzi na całym świecie, jej tragedia polegała na tym, że ona sama nie była w stanie pokochać i zaakceptować siebie. „Marilyn – życie niemożliwe” składa się z serii rozmów Marilyn Monroe (Aleksandra Tomaś) z jej matką, Gladys Baker (Dorota Kamińska). Spotkania te odbywają się sporadycznie na przestrzeni osiemnastu lat – od 18. urodzin aktorki aż do momentu jej tragicznej śmierci w 1962 roku. Choć w rzeczywistości te rozmowy nigdy nie miały miejsca, hiszpański autor David Barbero przyjął taką konwencję, aby pokazać istotny wpływ matki na losy Marilyn.

    Mimo że Gladys Baker nie była w stanie opiekować się córką Normą Jean, zawsze była na pierwszym planie w jej psychice. W „Marilyn – życie niemożliwe” przewrotne losy matki i córki poruszają bolesne, ale uniwersalne tematy. Matka żyje wyłącznie sukcesami Marilyn, starając się wywierać wpływ na jej decyzje. Córka odrzucona przez matkę w dzieciństwie, podejmuje coraz bardziej desperackie kroki w poszukiwaniu miłości i akceptacji.

    W styczniu 1991 r. za dramat „Zatrute życie Marilyn” (oryg. „La vida imposible de Marilyn”) Hiszpańskie Ministerstwo Kultury przyznało Davidowi Barbero prestiżową nagrodę „Calderon de la Barca”.

    Fotografia teatralna:

    Marilyn - M. Monroe -Aleksandra Tomaś
    Marilyn - Gladys Baker - Dorota Kamińska

    Plakat teatralny

    MARILYN plakat - Teatr Druga Strefa

  • Wariat i zakonnica

    Wariat i zakonnica

    Autor: Stanisław Ignacy Witkiewicz
    Reżyseria, choreografia, scenografia: Sylwester Biraga
    Muzyka: Marek Żurawski
    Występują: Beata Bójko, Paweł Hajnos
    Premiera: 19 sierpnia 2011
    Czas trwania: 85 minut

    Przestrzeń spektaklu to cela zakładu dla umysłowo chorych. Główny bohater – Walpurg – to poeta, który buntuje się przeciwko wiążącemu jednostkę systemowi. Artysta tęskni do śmierci, ale narzucone przez jego katów ograniczenia i lekarstwa zrobiły z niego tylko „żywego trupa”, gdyż nieskończenie dobre społeczeństwo „dba o to, by nie przestał się męczyć przedwcześnie”. Dramatyczne napięcie powstałe poprzez zestawienie twórczego umysłu poety – wariata i narzucanego mu środowiska zyskuje na sile dzięki jego relacji z opiekunką – zakonnicą, która widząc w nim nie tylko pacjenta ale i mężczyznę, sama zaczyna kwestionować świat do tej pory przyjmowany za normalny.

    Inscenizacja dramatu oparta jest na redukcji środków scenicznego wyrazu do minimum. Pomaga w tym nie tylko specjalnie skomponowana muzyka ale i podporządkowanie ruchu scenicznego euklidesowskim regułom. Elementy znane już w teatrze antycznym łączą się ze współczesnymi technologiami uzupełniając pełną ekspresji grę aktorską. Stworzona w ten sposób oryginalna przestrzeń wprowadza widza w swoisty mikrokosmos, który nie tylko pozwala na odmienne postrzeganie czasu ale pokazuje też z nowej perspektywy wieczną problematykę ludzkiego ego.

    Dramat Witkiewicza należy do klasyki, z którą mierzyło się już wielu reżyserów. Wizja Biragi konsekwentnie skupia się na gradacji napięcia emocjonalnego między sceną a widzem po raz kolejny udowadniając, że dobry tekst literacki jest niezależny od trendów epoki w której powstał i pozostaje inspiracją dla pokoleń. Biorąc pod uwagę, że tempo życia jest dziś dużo szybsze niż w czasach Witkacego takie przypomnienie relacji między jednostką i społeczeństwem pomaga zrozumieć, że nawet jeśli powstały nowe kanały komunikacyjne i formy przekazu, to treść komunikatów pozostała niezmienna.

    Fotografia teatralna: Andrzej Heldwein


    fotografia spektaklu

    fotografia spektaklu

    Plakat teatralny

    Wariat i zakonnica Teatr Druga Strefa - plakat