Igor Bauersima 69

Opublikowano Brak komentarzy do Igor Bauersima 69

69
Igor Bauersima
Tłumaczenie: Karolina Bikont
Teatr HOTELOKO
Prapremiera polska: 27 marca 2014

Reżyseria: Karolina Kirsz
Przestrzeń/Wideo/Audio: Thomas Harzem
Kostiumy: Ewelina Brudnicka
Występują: Agata Życzkowska i Grzegorz Stosz
Produkcja: Agata Życzkowska//Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Premiera w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru oraz projektu DOTKNIJ TEATRU:
27 marca 2014 r., godz. 19:00, Klub Kultury Saska Kępa, ul. Brukselska 23, wstęp wolny na zaproszenia

Informacja o rezerwacji zaproszeń i biletów :
info@fundacjarozwojuteatru.pl, tel. +48 884 647 604

„Pewna kobieta poszukiwała mężczyzny, który chciałby dać się zjeść. Taki mężczyzna zgłosił się. Doszli do porozumienia. Mężczyzna przyjechał w umówione miejsce, kobieta zabiła go i zjadła. Czy kobieta jest winna?”

Głód: nostalgia metafizyczna i tęsknota za drugim człowiekiem.
Zjeść: posiąść drugą istotę, zawładnąć jej ciałem, duszą i sercem.
Historia mężczyzny, który „chcę zostać zjedzony” i kobiety szukającej kogoś potrafiącego się jej całkowicie oddać. Gra z widzem i skojarzeniami. Gra słów na wielu poziomach. Historia inspirowana autentycznym przypadkiem kanibala z Rotenburga.
Kobieta staje przed sądem pytając:

„Czy istnieją jakiekolwiek zasady moralne, według których nie mamy prawa rozporządzać naszym życiem? A może nasze życie nie należy do nas? W takim razie do kogo? Do naszych rodziców? Do społeczeństwa? Do państwa? Do kościoła? Do Boga? Za co w takim razie wolno wziąć odpowiedzialność jednostce?” Czy w ogóle istnieje wolność?

Patronat: Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu Teatralnego ITI
Partnerzy: Klub Kultury Saska Kępa, Teatr Druga Strefa

Projekt wspierany przez Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej oraz Ambasadę Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie

Plakat teatralny

plakat

BIOGRAMY TWÓRCÓW:

IGOR BAUERSIMA – ARCHITEKT, MUZYK, REŻYSER, AUTOR
Urodził się w Pradze w 1964 r., jego rodzina emigrowała w 1968 r. do Szwajcarii. W latach 90. założył grupę teatralną OFF OFF Bühne, dla której powstała większość jego tekstów i prac reżyserskich. Pod koniec lat 90. stał się jednym z wiodących inicjatorów nowego niemieckiego teatru. Jego sztuki często dotykają kontrowersyjnych tematów. Oparte są na koncepcjach filozoficznych, gdzie zwraca szczególną uwagę na kwestie związane z problemami moralności, tożsamości ludzkiej, jednostki oraz jej stosunku do społeczeństwa. Europejski rozgłos przyniósł Bauersimie przetłumaczony na ponad 20 języków i grany również w Polsce na scenach wielu teatrów dramat 'norway.today’, za który został nagrodzony Nagrodą dla Najlepszego Młodego Autora 2001/2002 Magazynu 'Theater Heute’. Prapremiera sztuki ’69’ odbyła się w 2003 r. w Düsseldorfer Schauspielhaus w Niemczech w reżyserii i scenografii Igora Bauersimy.

KAROLINA KIRSZ – REŻYSER
Ukończyła Wydział Reżyserii Dramatu Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego, a także Wydział Wiedzy o Teatrze w AT. Wyreżyserowała spektakl „Zima w czerwieni” Adama Rappa w Teatrze Rampa/Scena Eksperymentalna w Warszawie, za który otrzymała Pierwszą Nagrodę na XII Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym ZDARZENIA im. Józefa Szajny w Gdańsku i Tczewie. Ponadto wyreżyserowała spektakle: „Pułapka” Tadeusza Różewicza w ramach cyklu ‘Studio in Progress’ w Teatrze Studio w Warszawie, „Końce świata” Marca Beckera dla Teatru HOTELOKO, „Dotknij wiatru, dotknij wody” – adaptacja prozy Amosa Oza w ramach X Festiwalu Kultury Żydowskiej „Warszawa Singera” oraz serię czytań performatywnych w warszawskich teatrach ( m. in. w Teatrze Studio, Powszechnym, Konsekwentnym). Obecnie jest asystentem na Wydziale Reżyserii Dramatu w AT oraz przygotowuje się do pracy doktorskiej.

AGATA ŻYCZKOWSKA – AKTORKA i PRODUCENT
Ukończyła Wydział Aktorski PWSFTv i T w Łodzi w 2001 r. Zagrała m.in. w spektaklach Iwony Kempy „Kształt rzeczy” i „Czwarta siostra” w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, „1,2,3,4 baba jaga patrzy” Pawła Demirskiego w reż. Thomasa Harzema w Teatrze Wytwórnia oraz „The SHOW MUST GO ON” w choreografii Jérôme’a Bela w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Otrzymała Nagrodę na XIX Festiwalu Szkół Teatralny w Łodzi za spektakl „Amadeusz”, reż. Waldemar Zawodziński, Nagrodę dla Najlepszego Młodego Aktora w sezonie 2001/2002 w Teatrze Polskim w Bydgoszczy oraz Nagrodę Zespołową za spektakl „Rodzina wampira” w reż. Pawła Szkotaka na I Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy. Jest inicjatorką powstania Fundacji Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’ oraz Teatru HOTELOKO. Była producentem spektakli, w których brała udział także jako aktorka: „Turista”, reż. Thomas Harzem; „Pracownia Ludica nr 2”, reż. Solange Bonfil, „Końce świata”, reż. Karolina Kirsz, „Podwórko Korczaka” reż. Paweł Paszta.

GRZEGORZ STOSZ – AKTOR
Ukończył Wydział Aktorski PWSTvF i T w 2001 r. Na Festiwalu Szkół Teatralnych został nagrodzony za rolę Czepca w „Weselu”. Założył grupę teatralną Chóry Gertrudy Stein i wyprodukował spektakle: „Mona Rogers” oraz „Technika punktu świetlnego” nagrodzony m.in. Grand Prix Festiwalu Teatralnego w Łodzi oraz Grand Prix Festiwalu Bramat. Zagrał m.in. w spektaklach: „Mieszczanin szlachcicem” w reż. Adama Orzechowskiego w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, „Podróż do wnętrza pokoju” Michała Walczaka w reż. Adama Sroki w Teatrze Powszechnym im. J. Kochanowskiego w Radomiu oraz „Niebo” w reż. Anny Jadowskiej w Teatrze Stara Prochoffnia. Zagrał także m.in. w filmach Anny Jadowskiej pt. „Dotknij mnie” oraz Sebastiana Buttnego „Heavy Mental”. Jest autorem scenariusza filmu fabularnego pt. „Z Ziemi do gwiazd” oraz scenarzystą, reżyserem i producentem filmu krótkometrażowego opartego na „Hamlecie”, do którego niedawno zakończyły się zdjęcia.

THOMAS HARZEM – SCENOGRAFIA i PROJEKCJE WIDEO
Ukończył Szkołę Sztuki Wizualnej „CIMdata” w Berlinie (2000). W Teatrze Wytwórnia w Warszawie był reżyserem, autorem scenografii, adaptacji i wideo projekcji przy trzech spektaklach: „Polowanie na szczury” Petera Turrini’ego na motywach utworu Willarda Manusa, „O lepszy świat” Rolanda Schimmelpfenninga oraz „1 2 3 4 Baba Jaga Patrzy” na podstawie dramatu Pawła Demirskiego. Ponadto współpracował z Michałem Zadarą, Janem Peszkiem, Łukaszem Kosem, Pawłem Szkotakiem. Zrealizował projekt Międzynarodowego Festiwalu WARSZAWA CENTRALNA 2010 'MIGRACJE’ pt. „TURISTA” na podstawie sztuki Mariusa von Mayenburga. Współpracował z Teatrem HOTELOKO przy spektaklu „Podwórko Korczaka” w reżyserii Pawła Paszty, gdzie zrealizował projekcje wideo.

EWELINA BRUDNICKA – KOSTIUMY
Studentka V roku Scenografii na Wydziale Sztuki Mediów i Scenografii w Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studia licencjackie zakończyła projektem dyplomowym na podstawie opery Christopha Willibalda Glucka „Orfeusz i Eurydyka” w pracowni prof. Marcina Jarnuszkiewicza. Współpracuje z reżyserką Karoliną Kirsz: opracowała scenografię i kostiumy do spektaklu „Pułapka” Tadeusza Różewicza w Teatrze Studio w Warszawie w ramach projektu „Studio in Progress” oraz do czytań performatywnych „Pamiętniki Mary Berg” (Teatr Żydowski w Warszawie) i „Cyjanek o piątej” Pavla Kohouta (Teatr HOTELOKO). Zrealizowała scenografię i kostiumy w spektaklu „Podwórko Korczaka” w reżyserii Pawła Paszty – Teatr HOTELOKO.

KAROLINA BIKONT – TŁUMACZKA Z JĘZ. NIEMIECKIEGO
Urodzona w 1975 we Wrocławiu. W latach 1982 – 1989 mieszkała w Berlinie (Zachodnim), w latach 1997 – 2000 studiowała germanistykę na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Przetłumaczyła kilkadziesiąt sztuk z języka niemieckiego oraz kilka sztuk na język niemiecki, które zostały wystawione. Opublikowała m.in.: „O zwierzętach; Chór sportowy”, „Babel. Podróż zimowa” – Elfride Jelinek, „Patrz, słońce zachodzi” Sibylle Berg. „Anthologie polnischer Dramen der Gegenwart”, sztuki Rolanda Schimmelpfenniga, Mariusa von Mayenbura w „Antologii sztuk niemieckich”.

TEATR HOTELOKO

powstał z inicjatywy aktorki i producentki Agaty Życzkowskiej. Skupia zawodowych artystów. Nazwa jest związana z ideą: GRAMY TAM, GDZIE JEST DOBRY FLOW.
Teatr działa pod skrzydłami Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ [frt:nf]. Od 2011 roku zrealizował trzy produkcje: „Pracownia Ludica nr 2”, reż. Solange Bonfil – premiera w Madrycie w październiku 2011 r., „Końce świata”, reż. Karolina Kirsz – premiera w Warszawie w marcu 2012 r. w Klubie Kultury Saska Kępa oraz „Podwórko Korczaka”, reż. Paweł Paszta – premiera w Warszawie w grudniu 2012 w Teatrze Kamienica. Spektakl ‘69’ jest czwartą produkcją teatru.

Dodaj komentarz